UTVÄRDERING AV MINA MÅL FÖR 2014

Hittade blogginlägget med mina mål för 2014 . Nu börjar det vara dags att utvärdera. Sådär överlag kan jag väl säga att 2014 varit ett tungt år och livet är rörigare och oklarare än någonsin. Det här med att bli vuxen är inte så lätt. Men jag kom ut på andra sidan och börjar väl så småningom hitta mig själv också. Ska ta och formulera nya mål och funderingar inför 2015, men först en genomgång av fjolårets.
 
 
Göra saker som är roliga och saker jag mår bra av.
Inte göra saker bara för att jag borde eller för att det förväntas av mig.
Det här tycker jag faktist jag var väldigt duktig på när jag sa upp mig från min fasta tjänst utan att veta vad jag skulle göra sen. Det bästa beslutet jag gjort på hela året. Och jag fortsätter jobba på det nu när det tar på min stolthet att stå där i grillen med min magistersexamen. För jag vet ändå att det är det jag mår bäst av just nu. Orkar inte tänka karriär. Orkar inte söka jobb bara för att man borde ha nåt med mer status.

Tatuera mig.
Har konstaterat att hur jag känner för min tatuering är en ganska bra indikator för hur jag mår. Om jag mår dåligt tycker jag den är pretentiös och töntig, men när jag mår bättre minns jag varför jag valde just de orden och älskar den. Skulle jag göra den nu skulle jag nog välja att skriva "grace is enough" istället (och funderar på om jag ska lägga det nån annanstans nu istället, vet bara inte var för att det ska bli snyggt) men jag älskar placeringen och fonten och tycker att den är som världens bästa armband ungefär.
 
 
Få min magistersexamen.
 
Läsa ännu mer böcker.
Utmanade mig själv att läsa 50 böcker under 2014. Har tyvärr inte kommit riktigt så långt. Men nästan. Nytt försök 2015.
 
 
Fortsätta gå på en massa härliga konserter.
Thirty Seconds to Mars, Donkeyboy, Bastille och David Guetta hann jag med 2014.
 
 
Bli en insatt och påläst feminist istället för en nyfiken men okunnig feminist.
Working on it. Har prickat in några kurser i kvinnovetenskap för våren, lyssnar på poddar och läser allt jag kommer över. 
 
Åka på åtminsone en ordentlig festival i sommar.
Ruisrock CHECK.
 
 
Ta vara på mina vänner.
Försöker mitt bästa. Tycker överlag jag har blivit mycket bättre på att vara social, speciellt med Vasamänniskor. Jag vet vem jag gillar att umgås med och vem jag alltid kan räkna med. Och det är stort för mig som alltid brukar ha nån form av social kris.
 
 
Jobba för att spara ihop pengar under sommaren...
Jobbade verkligen hela sommaren, och även om jag lyckades fixa till mig två veckor ledigt kändes det som att jag inte gjorde nåt annat än jobbade.
 
 
 ...så att jag kan tillbringa hösten med att resa och göra roliga och spännande saker.
Har haft Schweizresan på min nyårslista två år i rad nu. Tänk vad bra att det blev av.

 
Vara glad.
Även om våren var mest bara stress och det misslyckades totalt under sommaren vet jag inte när jag senast haft en såhär energisk höst. Jag mår bra och jag är glad, jag orkar träffa människor och vara social, jag orkar göra annat än bara sova och jag tar ingen stress över livet och tillvaron. Det blir nog bra till slut.
2014-12-31 @ 14:17:35 Livet Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback