WRITE YOURSELF ALIVE

 
Jag går numera på hela två skrivarkurser.
 
Nummer ett är en novellskrivarkurs på Arbis som började ikväll. Jag har aldrig skrivit noveller men jag tänker att man alltid kan pröva något nytt. Jag har överlag jättesvårt att skriva fiktiva saker och censurerar mig själv galet hårt och tycker att allt jag skriver bara låter fjantigt och pretentiöst (säger hon som ändå helst skriver dikter...). Sen att man också ska dela sina texter med de andra på kursen och ge varandra feedback är otroligt skrämmande. Så vi får väl se hur det går. Men jag var i alla fall inspirerad när jag kom hem ikväll.
 
Så inspirerad att jag anmälde mig till en andra skrivarkurs. En av mina favoriter, Tyler Knott Gregson, ordnar nämligen en trettio dagars onlinekurs under februari månad, så jag kunde inte låta bli att anmäla mig till den också. Write Yourself Alive heter den och mer info finns här om nån annan är intresserad.
 
Så nu är planen att jag ska använda mina lediga eftermiddagar till att vara kreativ. Får se om det alls är en hållbar idé, oftast skriver jag bara mitt i nätterna. Men man kan alltid försöka. När man har det så lyxigt som jag har, med fyratimmars arbetsdagar, gäller det att göra allt man kan för att ta vara på situationen.
2015-01-13 @ 20:46:04 Livet Permalink


Kommentarer
Postat av: Nanna

Du är i alla fall sjukligt bra på att skriva blogg ;)

Svar: Nåmen tusen tack Nanna! :)
Julia

2015-01-13 @ 22:07:23
URL: http://nannaevamila.ratata.fi
Postat av: amelii

Härligt att du skriver o går skrivkurs o sånt - keep up! Gillar de jag läst av vad du skrivit!

Svar: Tack för peppen Amelie! :)
Julia

2015-01-24 @ 15:15:27
URL: http://amelii.wordpress.com
Postat av: Anonym

Härligt att du skriver o går skrivkurs o sånt - keep up! Gillar de jag läst av vad du skrivit!

2015-01-24 @ 15:15:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback