TEN, NINE, EIGHT....

10 saker jag tycker om:
 
  1. Människor jag får peta på, slåss med eller kramas med (svältfödd på fysisk närhet månne?)
  2. Att ha riktiga och respektfulla diskussioner med människor som tänker annorlunda än jag.
  3. Kombinationen av mörker och värme. Utomhus alltså.
  4. Att köra bil fort och länge med bra musik på full volym.
  5. Människor som sitter i min lägenhet och plinkar på min gitarr och är allmänt socialt kravlösa.
  6. Vår, sol, tygskor och bara trottoarer. Jag blir så galet förväntansfull och lycklig!
  7. Böcker.
  8. Den där lyckokänslan som bara riktigt bra musik kan ge en.
  9. Småbarn som är så söta att jag vill stoppa dem i fickan och ta hem dem.
  10. Att organisera saker. Vad som helst.
9 saker jag tycker mindre om:
 
  1. Att känna mig efterhängsen. Det är den absolut värsta känsla jag vet.
  2. Att frysa. Ungefär det nästvärsta jag vet.
  3. Att försöka shoppa tillsammans med nån annan. Förstår liksom inte grejen med att försöka göra shopping till något socialt. Det funkar ju inte!
  4. Att dammsuga. Mina egen lägenhet funkar för den är så liten, men jag har överlag en aversion mot dammsugare.
  5. Människor som respektlöst kastar sina åsikter på andra.
  6. Att jag alltid blir gråtfärdig när jag försöker prata om något som är viktigt eller personligt. Men jag har vant mig. Skit samma. 
  7. Att jag alltid börjar gråta när jag blir arg och egentligen bara vill ropa och fräsa. Inte så respektingivande liksom.
  8. Ensamhet.
  9. När jag inte vet vad som förväntas av mig.
8 bra serier:
 
  1. Firefly
  2. Veronica Mars
  3. Sherlock
  4. Buffy
  5. Game of Thrones
  6. Suits
  7. The Killing
  8. NCIS
7 saker jag vill göra i framtiden:
 
  1. Leva länge och må bra. Inga ögon som blir dåliga eller njurar som ger upp, tack.
  2. Hitta ett jobb som inte känns som ett jobb. Något jag är bra på som känns meningsfullt.
  3. Klara mig ekonomiskt utan att jobba heltid.
  4. Och ändå bli lite rikare så jag får resa lite mer. 
  5. Gifta mig med någon som är het, passligt galen och allmänt fin i hjärtat.
  6. Vara gravid och få barn. Tänk vad fint att få gå runt och bära på en helt ny människa. 
  7. Skriva. Nånting. Vet inte vad.
6 saker jag är rädd för:
  1. Att någon ur min familj eller nån av mina vänner ska dö.
  2. Följdsjukdomar och diabeteskomplikationer.
  3. Att vara ensam resten av livet.
  4. Att gå över stora öppna ytor i mörkret. Det tar liksom aldrig slut. 
  5. Att vara för mycket och att inte räcka till.
  6. Tandläkarbesök.
5 platser jag tycker om att vara på:
  1. Min lägenhet. Sovrumsgolvet är bäst.
  2. Var som helst nära havet.
  3. I en trevlig bokhandel var som helst i världen.
  4. I en soffa framför en film tillsammans med någon fin människa.
  5. Närpes.
4 ord som beskriver mig:
  1. Analytisk
  2. Jordnära
  3. Introvert
  4. Nörd
 
3 saker jag ser fram emot:
  1. Livet. Det är spännande mest hela tiden.
  2. Konsertsommaren 2015.
  3. Julmys med familjen och juldagsfirande med bästa Närpesborna.
2 bra filmer:
  1. Pride and Predjudice (2005) - tycker den är så otroligt vackert filmad, kan se den hur många gånger som helst!
  2. Moulin Rouge (2001) - älskar musiken!
1 bra låt:
 
2014-12-09 @ 14:12:23 Listor och sånt Permalink


Kommentarer
Postat av: Malin

Skriv en bok Yolia!

Svar: Ja sku vill, men ja har ju itt na fantasi, så e va nu he probleme tå :)
Julia

2014-12-09 @ 19:34:36
URL: http://livetsfinastunder.blogspot.fi
Postat av: anonym kille med plussa-kort

roligt att du har börjat blogga igen. det här tyckte jag lät känsligt och vackert på samma gång:

"Att jag alltid blir gråtfärdig när jag försöker prata om något som är viktigt eller personligt".

är inget pojkvänsmaterial men tänkte att jag skulle vilja hålla om dig i en sån situation. :p

Svar: Nämen värst va mysig du e då :)
Julia

2014-12-13 @ 17:13:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback