WE`LL FALL JUST LIKE STARS BEING HUNG BY ONLY STRING.


 
Ibland är tillvaron så perfekt att man känner för att skriva en facebookstatus. Har dock av någon orsak slutat skriva såna, så när abstinensen slår till styr jag mina steg hit istället. Har tillbringat dagen med att storstäda lägenheten -  har bland annat bytt gardiner och tvättat golven. Så nu är allt skinande rent, lakanen i sängen är nya, mysbelysningen är upphängd och ljusen är tända. Dessutom har jag hunnit med en riktig långpromenad i höstvädret. Så nu sitter jag här i mitt soffhörn, nyduschad och allmänt mysig, och dricker en gigantisk kopp te, läser John Green och lyssnar på Bon Iver. Ultimat höstkväll skulle jag säga.
 
Vi avslutar med ett exempel på varför jag älskar John Green.
 
Before Jefferson Park was a Pleasantville, and before it was a navy base, it belonged to an actual Jefferson, this guy Dr. Jefferson Jefferson. Dr. Jefferson Jefferson had a school named after him in Orlando and also a large charitable foundation, but the fascinating and unbelievable-but-true thing about Dr. Jefferson Jefferson is that he was not a doctor of any kind. He was just an orange juice salesman named Jefferson Jefferson. When he became rich and powerful, he went to court, made "Jefferson" his middle name, and then changed his first name to "Dr." Capital D. Lowercase r. Period.
John Green, Papertowns
2013-10-25 @ 22:01:53 Livet Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback