SO BURN ME WITH FIRE, DROWN ME WITH RAIN, I`M GONNA WAKE UP SCREAMING YOUR NAME.

 
Såg Cathing Fire ikväll, uppföljaren till The Hunger Games. Hade inte särskilt stora förväntningar eftersom jag tyckte ettan var en ganska fattig och platt version av boken. Men jag blev riktigt positivt överraskad. Är fortfarande smått chockad faktist. En riktigt riktigt bra överföring från bok till film, och ändå utan några stora eller frustrerande manusförändringar. Se den!
 
Det jag gillar mest med Hunger Games är att det finns en vettig poäng i storyn, samhällskritisk som den är. Det som stör mig är den vid det här laget uttjatade kärlekstriangeln som finns i allt för många filmer och serier, och att de förstärker den i filmen jämfört med i boken.
 
Sen är soundtracker riktigt bra också! Check it out.
 
 
 
2013-11-23 @ 01:24:00 Filmer & Serier Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback