I´M ON TOP OF THE WORLD, AY, I´M ON TOP OF THE WORLD, AY, BEEN WAITING ON THIS FOR A WHILE NOW.

Det har varit en händelserik helg. Bröllop i lördags och Ilosaarirock på söndag. Bröllopsbilder kommer så småningom, men först lite festivalbilder. Söndagen ligger definitivt hööögt uppe på listan över sommarens roligaste händelser! 
 
Lördagens bröllop drog ut ganska sent så det här med att stiga upp 7.30 kändes inte helt tjohejsan. Tydligen inte för Johannes heller eftersom jag efter några små panikattacker äntligen fick tag i honom 10 minuter innan planerad avfärd och han lät passligt yrvaken... ;) Men trots att vi startade en timme senare än planerat flög de 500 kilometrarna förbi och vi var framme i Joensuu i god tid.
Så efter ankomst placerade oss på en gräsmatta och tog en tuppur med von Hertzen Brothers i bakgrunden. Jag fick så gott som värmeslag eftersom jag klätt mig enligt Vasavädret som var tio grader och mulet. I Joensuu gassade solen och temperaturen låg kring 25 grader. Jeans kändes som en dålig idé... Efter att sedan ha stått och väntat framför scenen i en timme körde äntligen Imagine Dragons igång!
Och spelningen överträffade mina förväntningar så otroligt! Har aldrig sett nån med så mycket energi som deras sångare Dan Reynolds. Musiken var bra men showen var otrolig!
Att bändet själva verkade förvånade och överväldigade av finländarnas entusiasm gjorde ju det hela extra kul.
Sen när jag kom hem läste jag att det var Dans födelsedag i söndags. Grattis grattis! ;)
Efteråt - när vi instagrammat färdigt - chillade vi några timmar, fick i oss lite mat och lyssnade på Michael Monroe och konstiga och lite jobbiga Squarepusher. Och så var det dags för Sigur Ros. Wow säger jag bara. Jag har inte lyssnat på dem jättemycket, har några favoritlåtar jag knäpper på när jag behöver lugna ner mig. Men det här var så fenomenalt fint och det gjorde inget att man inte kände igen alla låtar, det är ju inte som att man kan sjunga med i deras isländska texter. Och jag fattar inte hur nån kan sjunga så högt och så rent och så vackert... Konstaterade ganska fort att det måste vara så här det låter i himlen.
När de 90 ljuvliga minuterna var över hoppade vi genast i bilen och åkte iväg hemåt. Då var klockan 23.30 och 4.40 var vi hemma i Vasa. Tack Gud för Redbull.
2013-07-16 @ 14:43:00 Livet Permalink


Kommentarer
Postat av: Jonathan

En vacker dag ska jag lära mig att inte säga nej då folk frågar mig om jag vill komma med på festival... ;)

Svar: Låter smart tycker jag! :D Då kan ja dra me dej överallt dit ja vill fara! ;)
Julia

2013-07-16 @ 18:15:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback