"I DIDN`T ALWAYS KNOW WHAT I WANTED TO DO, BUT I KNEW THE KIND OF WOMAN I WANTED TO BE." - DIANE VON FURSTENBERG

 
Jag brukar inte ge nyårslöften. Däremot brukar jag skriva ner saker jag vill åstadkomma under året, saker jag vill satsa extra mycket på och sånt jag längtar efter. I år har mitt målformulerande varit en extra lång process och en av de saker jag tänkt allra mest på är att jag vill att 2013 ska bli året då jag kommer fram till vem jag är, vad jag tycker om och vad jag vill. Jag märker att jag är inne i någon sorts "ut med det gamla, in me det nya"-process just nu och jag gillar det. På en del områden uppdaterar jag mig själv totalt och på andra områden känner jag bara ett stort behov av att definiera det jag är eller tycker om. Jag har plötsligt behov av helt annan musik än jag lyssnat på de senaste fem åren, jag är mitt uppe i att planera en uppdatering av min lägenhet, jag känner ett stort behov av att definiera min klädstil mer än tidigare och jag fyller bokhyllan med böcker jag älskar och kastar ut allt annat.
 
Men det här är ju bara små detaljer. Den stora biten har jag fortfarande inget grepp om. Min stora sorg det senaste året är att jag inte kunnat definiera vad jag drömmer om eller vad jag är passionerad för. Jag behöver ha nånting att sträva efter, någonting att längta till, något att jobba mot. Det vill jag hitta det här året. 
 
 
2013-01-28 @ 23:56:31 Livet Permalink


Kommentarer
Postat av: Bianca

Jag joinar.

2013-01-29 @ 09:37:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback