I`LL KEEP YOU WARM, DANCING IN A DOWNPOUR, BREATHE IT IN, WE`LL TAKE IT OFF AND SOAK.

 
"Brigan, I´m so tired." "Fire." Brigan was saying her name, and he was sending her a feeling. It was courage and strength, and something else too, as if he were standing with her, as if he´d taken her within himself, letting her rest her entire body for a moment on his backbone, her mind in his mind, her heart in the fire of his. The fire of Brigan´s heart was astounding. Fire understood, and almost could not believe, that the feeling he was sending her was love.
Fire - Kristin Cashore
 
Tänkte passa på att tipsa om böckerna jag senast läst, innan jag fastnar i något annat. Har läst Graceling, Fire och Bitterblue av Kristin Cashore. Tjejfantasy, för att beskriva dem med ett ord. Någt simplare i språket och handlingen än de böcker jag läst på sistone, men inget negativt med det. Graceling läste jag på svenska (De utvalda), vilket var helt okej, men jag föredrar nog alltid engelska så länge det är orginalspråket. Böckerna är relativt fristående, men handlar om samma värld och de båda tidigare knyts ihop i den tredje. I Graceling och Fire har lovestoryn en ganska tydlig plats, medan Bitterblue har stark handling och en lovestory vid sidan om (den blev också min favorit). Inte det djupaste någonsin, men jag gillar de starka kvinnliga karaktärerna och bladen vänds av sig själva; böckerna fick två dagar var innan jag läst ut dem. Rekommenderas absolut.
 
Näst ut är Alvklingan av Nick Perumov och The Deed of Paksenarrion som jag precis beställt efter. Tror jag borde lägga undan en viss summa varje månad för bokinköp...
2012-09-20 @ 10:19:00 Böcker Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback