YOU WERE HOLDING MY HAND WHEN I WALKED AWAY AND YOU WERE THERE IN THE MIDDLE OF THE NIGHT.

Just nu är min hjärna en enda röra av funderingar kring socialt kapital, ungdomsmarginalisering och tredje sektorn. Mitt idépapper ska skickas in imorgon och jag har sysselsatt mig med litteratursökning mest hela dagen - först på Tritonia och sedan hemma på sängen. Dock fick jag en ljuvlig paus med en hel timmes helkroppsmassage på ihohud. Jag fick nämligen ett presentkort av systrarna när jag fyllde och nu kom jag mig äntligen för att använda det. 
 
Måste dock säga att det känns riktigt lovande det här med magistersuppsats. Känner mig mycket mer insatt och förberedd än med kanden, och kan konstatera att det finns en chans att det kan bli riktigt intressant. Som det ser ut nu kommer jag att skriva om på vilket sätt tredje sektorn (föreningar, frivilliga organisationer, ungdomsarbeten) kan förebygga ungdomsmarginalisering, med utgångspunkt i teorierna om socialt kapital. Visst låter det fint? ;)
 
2012-10-01 @ 20:49:00 Leka Studerande Permalink


Kommentarer
Postat av: Rita

Jo, det låter både intressant och jätteviktigt!!! Lycka till med forskandet/skrivandet!

2012-10-02 @ 06:10:23
Postat av: Lilian

Kanon!! "Social gemenskap ger positiv energi" läser jag i dagens Vbl. Så är det. Mera stöd till församlingar och föreningar som jobbar med unga!

2012-10-02 @ 09:45:58
Postat av: LP

låter superintressant! hoppas lågan hålls uppe! :)

2012-10-02 @ 10:55:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback