EVERY STEP WILL GET YOUR HEART BEATING FASTER. ISN`T THAT YOUR FAVORITE PART?

Oj denna älskade träning. Sa jag att jag är inne i nån förälskesefas? It´s true. Efter tre dagar med stegring och vila kändes det så otroligt bra med zumba, lite styrketräning och en stund på löpbandet. Som bäst är jag på gymmet ungefär fem gånger i veckan, och försöker fokusera på styrka åtminstone tre gånger i veckan. Hur orkar du med det, frågar en del. Dels har jag lyxen av att ha ett veckoschema där träningen får ta plats, dels har jag väldigt nära till gymmet (ett kvarter), och dels är det så otroligt roligt och känslan efteråt är fantastisk. Det ända som stör mig är att mitt ena ben fortfarande krånglar. Ska försöka komma mig för att beställa läkartid imorgon. 
 
Idag har jag varit på fortbildningsdag för diabetiker. Lyssnat på föreläsningar av diabetesskötare, näringsterapeut, fysioterapeut, läkare och psykolog. Mest saker man redan hört hundra gånger, men kul att träffa en del andra i ens egen ålder och att få diskutera och fundera. Man blir alltid lite extra peppad av att få fokusera helt på sin diabetes en stund. Dessutom mätte jag mitt hba1c (långtidsvärdet) som den här gången hade sjunkit till 8,8. Tummen upp för mej! På två månader har jag alltså fått ner det från 10,2 till 8,8. Mitt delmål är 8,5 men helst vill jag ha ner det på något kring 7,5. 
 
Det var det. Nu ska jag avnjuta världens godaste sallad och se nya avsnittet av Arrow. Peace out!
2012-10-18 @ 20:28:00 Livet Permalink


Kommentarer
Postat av: lottaregina

du e så duktig! :)
man blir ju riktigt inspirerad :)

2012-10-20 @ 11:14:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback