I HAD THE FORTUNE OF A SECOND CHANCE, I KNOW THE REASON WHY WE ALL SHOULD DANCE. I`VE SEEN THE END AND ALL YOU HAVE TO DO, IS ALWAYS HOLD TRUE.

Dagens impulsshopping och en tredjedel av min bokhylla.
 
Jag har en gigantisk last här i livet, nämligen böcker. Det finns inget som är lättare att impulsshoppa. Även om jag har flera böcker som ligger hemma och väntar på mig klarar jag inte riktigt av att lämna en intressant bok i affären. När jag går på stan och vill slappna av en stund går jag till Suomalainen Kirjakauppa och klämmer på varenda fantasybok jag hittar på den engelskspråkiga hyllan. Problemet är att jag nästan aldrig kommer därifrån utan att ha köpt något.
 
En tredjedel av mig skulle vilja köpa alla böcker jag ser - nya och gamla, bra och dåliga - och bara få leva omgiven av böcker. Att ha en välfylld bokhylla och att få ha vackra och bra böcker som ligger lite här och där får mig att må bra.
 
En tredjedel av mig är alltför ordningssam och har svårt med halvfärdiga saker. Den delen av mig vägrar att ha böcker jag inte läst och inte ens tänker läsa i min bokhylla. Allt som finns där ska jag kunna rekommendera åt andra, och köper jag nåt dåligt hamnar det på loppis.
 
En tredjedel av mig är boksnobb. Jag läser (nästan) bara en genre - fantasy all the way. Dessutom ska böckerna vara nya och jag ska äga dem. Jag har gett upp det här med bibliotek. Känslan av att få bläddra i orörda sidor och att för första gången få böja bokryggen så att boken börjar se läst och tummad ut - KÄRLEK. 
2012-11-27 @ 15:25:00 Böcker Permalink


Kommentarer
Postat av: Bianca

Nej men, inget går ju att jämföra med känslan av en bok med gulnade blad som faller ur och en pärm som lossnar! Gamla böcker i mitt <3! Men annars har du på många punkter skrämmande rätt :)

2012-11-27 @ 15:47:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback