SOMMARENS TIDSFÖRDRIV

Eftersom jag är en fullkomlig serienörd tänkte jag dela med mig av några av mina favoriter för regniga sommardagar. Två av mina absoluta favoriter och två nya tidsfördriv som verkar lovande. Två advokatserier, en sjukhusserie och en polisserie. 
 
SUITS
 
Suits har jag redan skrivit om, men jag gör det igen eftersom den är en av mina absoluta favoriter just nu. Serien handlar om Mike Ross (Patrick J Adams) som tack vare sitt fotografiska minne och sin allmänna genialitet lyckats bli anställd som advokat utan utbildning. Han jobbar som lärling åt Harvey Specter (Gabriel Macht) som är egocentrisk, självsäker, charmig och en av New Yorks bästa advokater. Relationen mellan de här två är det bästa med serien, men stora plus för den übercharmiga och excentriska sekreteraren Donna och småknäppa Louis. Andra säsongen rullar på som bäst. SE DEN!
 
WHITE COLLAR

White Collar har jag också nämnt tidigare, men även den är värd att nämnas igen då den fortfarande är lika bra nu när fjärde säsongen har kickat igång. Serien handlar om konsttjuven och förfalskaren Neal Caffrey (Matt Bomer) som efter att ha gjort en deal med FBI nu jobbar tillsammans med agenten Peter Burke (Tim DeKay) för att lösa white collar-brott. Här är det igen relationen mellan de två huvudkaraktärerna som är det bästa med serien. Ett extremt stort plus tillkommer dock för Neals excentriska och paranoida vän Mozzie (Willie Garson). Hans uttalanden är det roligaste med hela serien. Och Matt Bomer är skitsnygg.
 
FAIRLY LEGAL

Fairly Legal har jag precis börjat se och jag är nu inne på början av andra säsongen (första säsongen har bara tio avsnitt). Serien handlar om Kate Reed (Sarah Shahi) som jobbar som medlare på sin nyligen bortgångna fars advokatfirma, där hennes "elaka" styvmor (Virginia Williams) nu är chef. Kate är extremt vimsig och rörig och använder sig av något kontroversiella metorder för att nå sina mål, men är duktig på att lösa konflikter. Andra trevliga karaktärer är Kates nördiga sekreterere Leo och hennes småcharmiga ex-man som är hennes raka motsats. Ingen halleluja-moment-serie, men riktigt bra ändå.
 
SAVING HOPE
 
Saving Hope har precis börjat sändas och jag måste säga att den är ett helt okej substitut för Greys Anatomy såhär på sommaren. Serien handlar om Dr. Alex Reid (Erica Durance), vars fästman och kollega Dr. Charlie Harris (Michael Shanks) ligger i koma på grund av en bilolycka. På grund av koman vandar Charlie runt i korridorerna på sjukhuset utan att kunna få kontakt med någon, och hans anhöriga börjar småningom ge upp hoppet om att han ska vakna upp. Jag var aningen tveksam till konceptet till en början, men det funkar faktist helt bra. Det lugnar ner sig med komakillen-scenerna efter några avsnitt. Dock ska det erkännas att huvudorsaken till att jag kollar den här serien är David Gillies som spelar Dr. Joel Goran. Snyggare kille får man leta efter!
 
2012-07-22 @ 17:02:10 Check this out Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback