2011 del 2

JULI:
I juli åkte jag till Hesa med Jonas&Niclas och träffade sköna människor. Jag tillbringade elva intensiva och härliga dagar på Vassor som ledare för KDS. Jag tog mina första lediga veckor på min egentligen helt lediga sommar, och tillbringade tid på Bergö med familjen. Jag var sjukskriven och halvt sängbunden.

AUGUSTI:
I augusti stressade jag utan att egentligen ha så mycket att göra. Jag tillbringade en helg i Nykarleby med Hanna, Emilia och teologistudier. Jag hängde med en massa sköna människor och var på en gemytlig förlovningsfest i Kalax. Jag blev opererad och var uttråkad och sjukledig. Firade villaavslutning på Vassor, fick fortkörningsböter och längtade efter hösten. Jag var på kräftskiva och på fransk fest.

SEPTEMBER:
I september började jag jobba halvtid i världens bästa församling och gick dessutom i skolan tre dagar i veckan. Jag hade extremt bloggtorka och tillbringade en stor del av min tid med att komma in i de nya jobbrutinerna. Vi hade sporttema på SFC och vi spelade med vår nya banduppsättning för första gången. Det blev höst på riktigt och jag gillade läget på kvällarna när jag fick mysa, men morrade över de mörka mornarna.

OKTOBER:
I Oktober var jag i Sibbo på ledardagar och var fortfarande i skolan alltsom oftast. Jag kollade Vampira Diaries varenda fredagmorgon och åkte till Helsingfors på Actionfestival. Jag hade fortsättningsvis bloggtorka och gillade att tillbringa mina kvällar hemma hos mamma och pappa. Jag tillbringade största delen av min lediga tid sovandes och träffade mängder med fina människor så fort jag hade ork och energi. Jag var på olika bandövningar och spelningar mest hela tiden och jag hade finbesök av Bianca.

NOVEMBER:
I november predikade jag på SFC och planerade och fixade för välgörenhetskonserten. Jag var totalt energilös största delen av månaden och blev sjuk och missade en hel massa roligheter. Jag fördrev tiden med att titta på How I met your mother och hade ett nästan-Twilightmaraton med Jullan. Var på en genomlyxig tjejbrunch på hotell Astor och jag blev lycklig av Spotify Unlimited. Vi hade bandfotografering och jag skrev kulturfondsansökningar och hade roligt på kontoret.

DECEMBER:
I december tittade jag igenom alla Harry Potter filmer och lyssnade på Shane&Shane istället för på julmusik. Jag var fortfarande vintertrött och hade lite ork men fick min tillvaro upplyst av flippade människor som exempelvis Johannes, Oskar och Mathias. I went totally Apple med både Macbook och iPhone. Vi spelade akustiskt en kväll och det var det bästa på länge. Jag hade en så gott som sömnlös vecka som var höstens stressigaste men överlevde tack vare en timeoutkväll i Närpes med de bästa. Var med på flera fina officiella julfester och flera mysiga inofficiella julfester och middagar. Jag träffade släktningar och myste hemma hos mamma och pappa över julen och tillbringade mellandagarna med att vara kattvakt åt Ruska och titta på Buffy.
2012-01-03 @ 15:03:47 Livet Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback