EVERY HEART HAS AN HOUR OF EXISTANCE, EVERY BREATH BRINGS A CHANCE FOR REDEMPTION. IF SOMEHOW WE COULD WAKE UP.

 

På torsdag hoppade jag och Linda på bussen till Åbo. Bussresan var alltför lång men när vi äntligen var framme gick vi direkt till Bremer och åt efterlängtad mat och umgicks med trevliga människor. När klockan närmade sig läggdags traskade vi hem i snöstormen och bäddade ner oss på Jessicas soffa - min favoritsoffa av alla soffor jag sovit på.
På fredag tog jag en efterlängtad och välbehövd sovmorgon och njöt av julmyset och snöovädret hela förmiddagen. Efter lunch på Kåren gick jag och Linda på stan en stund och sen mötte jag upp Elina och Simone över en gigantisk muffins. Dem hade jag inte sett på flera månader så det var verkligen dags att träffas.
Mot kvällen traskade jag tillbaka till Jessica där vi gjorde oss i ordning för kvällens julfest. Sällskapet utökades med Johan och Andreas och vi förglöggade en stund innan vi hoppade i taxin och begav oss mot Österbottniska Nationens julfest.
Dessa var mitt utomordentliga sällskap för kvällen. 
Axelbandet spelade och den skotska gårdstomten delade ut julklappar.
Jag och Linda med julpappret som jag och Andras fick i lillajulklapp. Mycket underhållande present. När julfesten var slut drog vi vidare till Koulu där vi satt och diskuterade jämställdhetsfrågor och saknade vänner. Kvällen avslutades förstås med ett obligatoriskt hesebesök och en promenad hem i den isande kylan. (Den andra bilden har jag snott av Lina)
På Lördag bjöd Jessica på lyxbrunch innan jag och Linda hakade på med Ika och Malin hem till Närpes. Undertecknad hade planerat att fira lillajul på Logen men efter att ha sovit på systers soffa några timmar blev det bussen hem till Vasa istället - med muminpappret i släptåg hela vägen hem. Lillajul firades sedan på soffan med chips och en film, vilket passade väldigt bra efter flera intensiva helger. 
 
Tack alla inblandade för ännu ett trevligt Åbobesök - jag trivs som fisken i vattnet!
(Och förlåt Tove ;))
 
2012-12-02 @ 21:06:00 Livet Permalink


Kommentarer
Postat av: Tove

Förlåt själv. :P I min mycket narcissistiska tillvaro tar jag för givet att jag hör till dem som saknades på Koulu. Jag gick i alla fall runt i Uppsala och saknade alla er förfärligt mycket. <3

Svar: Du hörde definitivt till dem som saknades på Koulu, du utgjorde den allra största delen av de saknade! :D
Julia

2012-12-03 @ 15:04:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback