AND I`LL FIND STRENGTH IN PAIN, AND I WILL CHANGE MY WAYS.

 
Efter två ovanligt långa och intensiva kontorsdagar med fokus på problemlösning är det riktigt skönt att ha en halvledig dag med sovmorgon, jobb hemifrån, låtsasplugg och en riktigt bra bok. Tillbringar dagen på soffan som är färdigt utbäddad i väntan på Jessica.
 
Annars kan jag berätta att jag är inne på min andra vecka av skärpt diabeteskontroll. Mäter blodsockret kring tio gånger om dagen (stackars fingrar), är noga med mina insulindoser, äter (någorlunda) bra, motionerar och är allmänt duktig. Och jag är förvånad över hur bra min motivation håller i sig. Det enda som stör mig är att jag fått sänka min lantusdos ännu mer och ändå vaknar med värden på två och tre på morgnarna. It sucks. Men jag kör på. Har hört att det tar tre veckor att få in en ny vana, och jag hoppas verkligen att det här ska hålla i sig. För min överlevnads skull liksom.
2012-08-30 @ 13:58:00 Diabetes Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback