EN KÄRLEKSFÖRKLARING



Idag blir en av mina allra bästaste bästaste vänner - Ika - 23 år gammal. Henne har jag känt sedan jag var nio år gammal. När vi var små byggde vi kojor av hennes utbäddbara soffa när jag sov över hos henne, hon var kär i teletubbien Po och hade fötter som svängde sig inåt efter att vi sett Bortbytingen på teater. Vi satt vid biblioteket och surfade på lunarstorm och på sommaren sålde vi blommor utanför vårt hus.

De senaste åren har vår relation snarare gått ut på att köra runt i Näsby i många långa timmar och bara prata. Eller också har det vari partymode: extra crazy som gällt. Vi har hunnit med så sjukt mycket tillsammans. När jag blir gammal och berättar vilda historier från min ungdom kommer Ika att finnas med i en stor del av dem. Alla nätter på JP tätt följda av den obligatoriska turen till Teboil (alltid tillsammans med random upplockat folk...), alla totalflippade K-stadsturer, sommaren 08 som inte kan beskrivas annat än som "DEN DÄR SOMMAREN", pisspauser mitt på nån random väg, söka efter B i diken i bocentrum, konstiga fester man mitt i allt befunnit sig på, alla random människor vi lärt känna, alla "Uli, hjälp, kom å kyör häijm me"-sms... KÄRLEK.

Jag har sökt igenom mina arkiv efter bilder och hittade ganska exakt en "normal" bild på Ika och ganska exakt en bild på oss båda där vi har ögonen öppna (fast då fick jag klippa bort en skelande B istället...) Det är inte det att det saknas bilder, det finns bilder så långt tillbaka som vi känt varandra. De flesta klarade sig dock inte genom censuren. Men, här får ni iallafall ett smakprov från några av våra (lugnare) strapatser.

Avslutningsvis mitt favorit-Ikacitat som jag aldrig kan sluta skratta åt: MEN, GLYÖM ITT MIEG, SKA ITT VI Å HÄMT MIEG Å!?









Tack för att du finns!
2011-11-23 @ 13:31:53 Människor Permalink


Kommentarer
Postat av: ika

ÅÅH KÄRLEK ULU!! <3 <3 <3

2011-11-23 @ 13:48:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback