PASSED OVER AND PASSED BY UNTIL YOU CLAIM US, ORPHANED AND ABANDONED TIL YOU NAME US. HIDDEN AND DISCLOSED TIL YOU EXPOSE OUR HEARTS.


Idag har jag suttit i buss och jobbar ute i solen på plantskolan. Ikväll har jag träffat mina fina life-tjejer och suttit i buss.

Dummare än idag har jag nog inte känt mig på länge men på samma gång har jag nog aldrig förut pratat så mycket finska som jag gjort idag. Strunt i grammatik och böjningsformer, jag har iallafall äntligen börjar PRATA. Hur det låter är sen en annan sak. Och att jag sällan har en aning om vad jag egentligen pratar om gör ju inte att jag känner mig smartare. Den mening jag sagt överlägset flest gånger idag är "Mä en oikein tiedä". Men jag gillar det. Det är så skönt att stiga över sina egna små gränser av vad man tror man kan och inte kan.

Imorgon blir det firande av 6 personer på 5 olika fester. Tårta och smörgåstårta FTW!
2011-06-03 @ 22:55:05 Livet Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback