NO MATTER WHERE YOU TURN YOU AIN`T GOT NO PLACE TO STAND, REACH OUT FOR SOMETHING AND THEY SLAP YOUR HAND.

Detta är dagen för många blogginlägg.



Sitter och surfar runt på Diabetes-sidor och önskar mig en egen Guardianmätare. Har en till låns från sjukhuset nu för några dagar och fast insticksstället blivit inflammerat och tar sjukt vägrar jag ta bort den för det är sån lyx att få ha den!

Vill ha vill ha vill ha.

Försökte kolla upp vad de kostar och läste på en svensk sida att ett paket med mätare och sensor kostar över 23 000 kronor och sen kostar ett paket med 10 sensorer (vilka räcker ca två månader) ännu 4000 kr till. Det fick mig nästan att gråta.

Jag förstår mig inte på läkarnas logik. Åt dem som har bra balans på sina värden ger de insulinpump och andra hjälpmedel. Åt dem som har dålig balans suckar de och berättar än en gång att man inte kommer att leva tills man är 30 om man inte skräper sig. Någon som hört talas om förebyggande vård, hej hallå?
2011-02-14 @ 20:03:04 Diabetes Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback