IT`S HERE THAT I CALL OUT, IT`S HERE THAT I FALL DOWN, IT´S HERE THAT I FOUND OUT THAT YOU ARE EVERYTHING I HOPED YOU´D BE.

Började läsa C.S. Lewis mitt i mina kolumnfunderingar och det här är ju bara så sjukt bra:

"Suppose we have only dreamed, or made up, all those things: trees and grass and sun and moon and stars and Aslan himself. Suppose we have. Then all I can say is that, in that case, the made-up things seem a good deal more important than the real ones....I'm on Aslan's side even if there isn't any Aslan to lead it. I'm going to live as like a Narnian as I can even if there isn't any Narnia."

Det är kanske litet svårförståeligt om man inte läst Narnia men om jag får överföra tanken på min tro går den ungefär såhär:

Anta att vi bara har drömt eller hittat på alltihopa; nåden, frälsningen, himlen, Gud och Jesus själv. Anta att det är så. Om så är fallet är det enda jag kan säga att det påhittade verkar så mycket viktigare än det som egentligen är verkligt. Jag tänker stå upp för Jesus och kämpa för hans sak även om det inte finns någon Jesus. Jag tänker leva som kristen även om det inte finns någon himmel eller någon Gud.

Varför? För att det är värt det!

Don´t get me wrong, jag tror ju såklart att det är sant.
Men när folk frågar mig "men tänk om det sen skulle visa sig att Gud faktist inte finns, what then?"
Då kan jag helt ärligt säga att jag inte för en sekund skulle ångra det liv jag levt. För det är så hejdundrande fantastiskt! Och för att jag från djupet av mitt hjärta verkligen tror att det är det mest spännande och underbara liv man kan leva!

Gotta love it! ;)
2011-04-18 @ 19:01:43 Vackerhet Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback