THERE´S DISTRACTION BUZZING IN MY HEAD SAYING IN THE SHADOWS IT`S EASIER TO STAY. BUT I`VE HEARD RUMOURS OF TRUE REALITY

Ikväll har jag legat nerbäddad i sängen och kurerat febern och rosselhostan med chili con carne och första säsongen av Bones. Imorgon ska jag sitta på utskottsmöte hela dagen lång (som tur är tillsammans med en massa fina människor) och har jag tur mår jag litet bättre och orkar ta mig ut på kvällen.

By the way så undrade Lotta hur jag väljer mina rubriker, och hon är inte den första som frågat. Ibland är det egna ord och tankar men oftast är det låttexter. Ibland texter som snurrar just då, just den dagen. Men när jag hör eller läser nånting bra brukar jag skriva ner det för att kunna använda senare. Ibland är det ord som kanske inte betyder så mycket för mig själv men som är vackra ändå. Andra gånger, oftast, är det ord som exakt beskriver en känsla, som passar perfekt för just det tillfället och det jag tänker och känner just då.

I have a thing for words. Det finns någonting otroligt tillfredsställande i att sätta känslor, tankar och situationer i ord. När jag skriver formar jag mig själv på nåt vis. Det samma gäller när jag läser andras tankar som är formulerade så att jag kan känna samma sak som de själva kände när de skrev.

Just nu är min favoritförfattare helt klart C.S. Lewis. För att han väcker så otroligt mycket känslor i mig med sina ord. You play the chords in me nobody knew how to play..

Orden som jag andas...
2010-09-04 @ 00:31:58 Why so serious? Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback