IF I CAN FIND IN MYSELF DESIRES NOTHING IN THOS WORLD CAN SATISFY, I CAN ONLY CONCLUDE THAT I WAS NOT MADE FOR HERE

Ibland känner jag att mitt jobb och humorn det kan innehålla är bortkastad på människorna jag jobbar med.

De flesta skolor vill ha situationsbilder i sina fotokataloger, så kallade sit.bilder. Sit.bilderna kommer på en skild CD och från den väljer jag ut de bästa bilderna (oftast finns det inte så mycket att välja på, morr på fotograferna) på vår skruttiga dator som används för endast det ändamålet. Sit.bilderna heter oftast något i stil med DSC_5437.jpg.
Idag fick jag en CD med fyra vanliga DSC-bilder. En bild var dock döpt till "Litet större på sidan.jpg". Jag höll på att skratta ihjäl mig. Fotografens tanke var alltså att bilden skulle ta upp halva sidan och svängas 90 grader, istället för att ta upp en fjärdedel. Och istället för att skriva det här på katalogbibeln, där all info ska skrivas, döpte han bilden enligt instruktionerna.

Försökte dela med mig av det roliga men ingen annan förstod hur hysteriskt roligt det var. Litet större på sidan?!? Jag tänker liksom bara på en människa som är "litet större på sidan" och hur man eventuellt ser ut då.

Hittade också ett alldeles hysteriskt efternamn idag men det har jag glömt bort eftersom jag inte hade nån att dela det med.

För nån vecka sen hittade jag en utländsk tjej som hette Mumin i mellannamn.
2010-10-05 @ 20:43:28 Livet Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback