FROM THE FIRST MOMENT WHEN I HEARD YOUR NAME SOMETHING IN MY HEART CAME ALIVE

(Igår spenderade jag kvällen på träff med visionsgruppen och sen blev jag klippt av syster och lämnade där i soffan och pratade till närmare tolv på natten. <3 Oj så det kan gå. Därav bristen på uppdatering.)

Idag är jag lycklig. Inte överdrivet glad, men lycklig. Sådär så jag utan egentlig orsak måste ta en extra liten piruett nere vid postlådorna medan jag väntade på hissen. Jag suckar sådär förnöjt och kan inte säga annat än "Oj Jesus..."

Jag har jobbat sista dagen idag. Det var skönt och litelite vemodigt.
Sen var jag på kandidatseminarium och presenterade mitt idépapper för ett stycke kritisk professor och två stycken kritiska lärare. Förberedde mig på att bli sågad men blev positivt överraskad av deras respons och känner mig ännu litet mer inspirerad och börjar ha litet tro på att den här avhandlingen kanske till och med kan fungera.

Jag firade med att köpa ett nytt nagellack. Typ det femte rosa i samlingen. Men det var fint, faktiskt. Förr använde jag aldrig nagellack. Sedan i somrast använder jag nästan konstant. Tänk så det kan gå.

Dagens bästa var nog ändå dejten med Elin. Satt i ett hörn på O´Malleys och drack Pepsi och diskuterade livet. Fy vad bra. Det finns nog inte mycket som slår att få sitta ner och dela tankar och funderingar, och LIVET,  tillsammans med fina människor.

Och att sen få veta att man får vara med och glädja andra människor och välsigna deras liv, det är nog också en av de största välsignelserna man själv kan få.

Nu ska jag försöka producera några bildtexter såhär i sista minuten och sen bara njuta av att inte vara tvungen att stiga upp 6.30 imorgon. Tänk, jag fick ju faktist höstlov jag också!
2010-10-20 @ 20:32:17 Livet Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback