PLEASE FORGIVE ME IF I ACT A LITTLE STRANGE, FOR I KNOW NOT WHAT I DO. FEELS LIKE LIGHTNING RUNNING THROUGH MY VEINS EVERYTIME I LOOK AT YOU

Solen försvann efter att ha väckt mig tidigt i morse. Men jag har fortfarande vårkänslor. Vårkänslor som förstärks av att lyssna på David Gray.

Jag minns ärligt inte så mycket av förra våren, men våren innan det, då hade jag vårkänslor i mängder och jag lyssnade mest bara på David Gray och Until June.

 

Ska strax hoppa i duschen, sen blir det skola. Vi måste tydligen ha ännu en avslutande föreläsning i den där utdragna metodikkursen som vi hållit på med sedan oktober. Det känns som att föreläsarn tror vi är dumma i huvudet. Nåja, förhoppningsvis överlever jag utan att få ett irritationsutbrott ;)

 

Måste till Tritonia också och hämta litteratur till sociologikursen jag påbörjade via nätet igår.

 

Min intensivaste studieperiod det här skolåret påbörjas nu. Jag har sex kurser nu i mars-april. Låter kanske inte så mycket, och inte betyder det att jag har så många föreläsningar heller, men det blir sjukt många uppsatser, kursdagböcker, grupparbeten och övningsarbeten.

 

För att jag själv ska få ordning på det hela..

 

Ungdomar&politik 5 sp-har fortfarande kursdagböckerna oinlämnade

Ungdomar&hälsa 5 sp-ett långt övningsarbete som fortfarande är ogjort

Ungdomar&kön 5 sp-påbörjas om två veckor

Sociologi: samhällets strukturer och institutioner 5 sp -gruppdiskussioner och kursdagböcker varje vecka

Socialpolitiska modeller i förändring 10 sp: uppsats om välfärdssystemet i random land + världes största tentlitteratur

Familjepolitik 10sp-helgkurs

 

Nåja, 40 studiepoäng på två månader är ju alltid välkommet! ;)

 

Det kommer att bli intensivt. Utöver allt skolarbete har vi ju också en hel påskkkonferens (www.sion.fi/ec10) under planering, som kommer att kräva en hel del tid och energi. Men jag gillar!

 

2010-03-09 @ 11:41:01 Livet Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback