YOU WHISPERED IN THE DARK AND YOU SAID, YOU SAID NO, NO, NEVER ALONE

Home sweet home. Kom precis hem. Var nog hemma en sväng tidigare ikväll också men det resulterade bara i att jag sov en timme och sen cyklade jag tillbax till Sion. Har varit ute med Jesustältet på stan en stund ikväll. I regnet :P

Nu är det dock skönt att vara hemma. Ska bädda ner mig med minitomater och smörgåsar och kolla litet burn notice. Kanske blir det en sväng till ABC med Elin sen senare också om det riktigt vill sig.
Imorgon far vi iallafall iväg till Närpes. Ska vara nere på strandhem lördag och söndag.

Vad jag tycker om teamet hittills?
Det är tungt i början, att anpassa sig till att ens vardag innehåller så många människor, och att vänja sig att dela allt- eller åtminstone det allra mesta- med 17 andra personer. Men jag tycker om det också. Det är mycket Jesus och det är mycket utmaningar. Man växer så otroligt mycket som person när man tvingas konfronteras med de mindre trevliga sidorna av sig själv (som definitivt kommer fram förr eller senare! :P). Bara på de här några dagarna har jag igen märkt hur lättirriterad och kritisk jag är.

Jag älskar den här dikten. Den får bli min bön den här sommaren.

Låt mig smälta helt
rinna gråten och brusten
längs parketten

Spräck mitt hjärta
smula mina lungor

Alla mina flämtande organ
donerar jag till dig

Ta mig del för del
skapa mig på nytt

(Av Elin Nicklasson, ut boken Om Tro)
2010-06-18 @ 22:04:16 Teamliv Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback