CLOSE MY EYES AND HOLD MY HEART, COVER ME AND MAKE ME SOMETHING, CHANGE THIS SOMETHING NORMAL INTO SOMETHING BEAUTIFUL

Hjälp vad mycket blod de skulle ha av mig på sjukhuset idag! Länge sen de knyckt så mycket, blev nästan snurrig. Men killen som tog provet var megasöt så det kompenserade obehaget en aning ;)

Såhär för att byta samtalsämne... Jag är en människa i väldigt stort behov av personal space. Kanske inte främst fysiskt (fast det också, åtminstone i vissa sammanhang) utan mera.. psykiskt. Eller nåt. Och ibland blir det bara för mycket. Jag vet att folk bara försöker vara trevliga och vill ha kontakt men för mig känns det som ett intrång på my personal space, inte som ett hot men nästan som en förolämpning. Och jag vill bara skrika åt folk att lämna mig ifred, men så kan man ju inte göra. Det här gäller ju förstås bara ibland, i några enstaka fall så du ska  absolut inte ta åt dig!

Jag märker också att jag blir mer och mer kritiskt till vilka människor jag verkligen trivs med. ILLA. Visst, jag är social och gillar att vara med folk. Men dem som jag verkligen umgås med är ganska få, av den enkla orsaken att jag har skitsvårt att faktist synka med folk påriktigt, att faktist känna mig bekväm med människor. Det stör mig.
Eller, egentligen handlar det mycket om att jag tycker det är jobbigt att umgås med människor som jag märker att inte alls förstår sig på mig och hur jag fungerar. Vilket iofs är ganska egoistiskt..

Det är sådana här tankar som utlöses av att 7 veckor teamliv närmar sig. Egentligen är det sjukt att jag trivs så bra med att vara på team för jag är så långt från att vara en teammänniska som man bara kan vara! Men det är iaf ett bra tillfälle på att öva sig att umgås med alla möjliga sorters människor, och lära sig hur både man själv och andra fungerar.

Imorgon kör vi igång. Ikväll kommer Emppu hit. Det blir nog myskväll i soffan skulle jag tro.

Men nu måste jag verkligen göra nåt åt uppsatsen!
2010-06-15 @ 14:41:08 Livet Permalink


Kommentarer
Postat av: Jennie

Bra att du kan va ärlig o säga precis som de e, man trivs helt enkelt bättre med vissa än med andra. Men också uppmuntrande att de int stannar där utan att du ändå försöker lära dig att umgås (fast än inte UMGÅS ) med alla.



2010-06-15 @ 15:34:19
Postat av: lena

Altså hede e än sak ja ha fundera jätte mkt på,

nu tå vi va på City Challenge i 5 ynka dagar, hold jag nästan på ti ga i take, för att ja bara känd att ja vila va i fred å e bara kröp i kroppin för att ja måsta tving me sjölv ti va trevli fast ja va värsta monstre innombords. Fastän folke som ja umgiks me ju va mega najs som di ju allti e, vort som 5 dagar na för mytchy på na sett.

E jör me väldit frustrera, men ja antar att e je än sak ja vel kommer ti lär me.

He fick me ti funder på hur i häile värden ni som e på team klarar a, ti va såde lieng me vara. Att e värkligen måst va en påfrestning och prövning, men sekärt å veldit givand å lärorikt.



Oj, e vort langt hitche nu men ja måsta bara dela med mig av mina tankar shen nu. (:

2010-06-15 @ 18:19:37
URL: http://nattsomvantar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback