FÖR FEM ÅR SEDAN. OCH FORTFARANDE.

Du visar mig dina vackraste stjärnor
och viskar kärlekshemligheter i mitt öra
om vem Du är, och om vem jag är med Dig

...


Du sjunger sånger för mig
om frihet och oövervinnerlig glädje
och jag hitter toner i mitt hjärta
Vi sjunger duett, Skapare och skapad.

Du lär mig andas
om och om igen.



För att jag tycker att det här är något av det mest beskrivande jag skrivit. För att det fångar känslan exakt. Jag saknar den sortens skrivande. Det händer sig så otroligt sällan numera.

Jag läser om drömmar. Tänker på drömmar. Jag vill ha stora drömmar. Just nu vågar jag nog inte drömma alltför stort. Men jag vill. Jag vill spränga mina ramar. Jag vill fortsätta sträva framåt. Jag vill göra en skillnad.
Jag har en massa längtan men den är inte särskilt konkret än. Jag vet bara att jag vill nånting mer.

Jag gillar livet. Ni vet sådär som man gillar en facebook-status.
2010-02-11 @ 21:30:30 Livet Permalink


Kommentarer
Postat av: C

AAAH ja vill lära mig skriva dikter som dig :( <3

2010-02-11 @ 22:25:27
URL: http://hondee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback