NÄSTA ÄVENTYR


Ja, jag har kanske inte skrivit det här, men jag sticker ju faktist till Filippinerna en månad i vinter. Från mitten av december till mitten av januari, datumen är inte helt spikade än. Hittills är vi 6 pers som sticker iväg. Vi kommer att befinna oss i Merida på ön Leyte där vi kommer att jobba tillsammans med Andreas och Laila Pettersson som är utsända som missionärer från Sion. De jobbar med bl.a. cellgruppsverksamhet, feeding och förskoleundervisning för fattiga, fängelsemission, odlingsprojekt m.m. Sjukt spännande ska det bli och jag ser framemot att få åka på ett team där man inte är så väldigt många och där man får hjälpa till med nånting rent praktist. Att sen få sticka iväg till solen och värmen när Finland är som mest grått och trist skadar ju inte heller! ;)

Livet är allt bra spännande! Ge mig mera äventyr! <3


(Den här kvällen blir det dock inte så stora äventyr. Väntar på att M-L ska anlända och sen blir det filmkväll i soffan. Det behövs också ibland.)
2010-08-05 @ 18:44:20 Teamliv Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback