Back to school

Tjohej vad kul att få vara i skolan idag! Tog bussen direkt från jobbet till Academill, kändes riktigt skönt att få gå runt i korridorerna där för andra gången i höst (första gången var jag där en halvtimme för att skriva in mig :P). Kursen i sig (forskningsmetodik-kvalitativa metoder) verkar väl inte vara alltför inspirerande men vi har ett kul grupparbete (och att jag tycker att ett grupparbete är kul är YTTERST OVANLIGT) och jag får göra det tillsammans med Jonna och Alina!! :D Sjukt kul att få träffa dem igen förresten! Vi ska öva intervjuteknik och kvalitativa metoder överlag genom att undersöka österbottniska ungdomars levnadsvillkor. Och vi har hur intressant ämne som helst; tänkte undersöka skillnader/likheter mellan "aktivt troende" ungdomar, "icke-aktivt troende" och "icke-troende"ungdomar. Skillnader/likheter i det sociala umgänget (t.ex hur en vanlig lördagkväll ser ut), värderingar och prioriteringar, samt drömmar och framtidsplaner... Tänkte försöka knyta ihop allt detdär på något trevligt sätt. Tycker det ska bli hur intressant som helst. Och det var ju inte ens jag som kom med förslaget på inriktning för arbetet... :) 

Nu har jag läst färdigt mina kataloger för kvällen och tänkte kolla ett avsnitt NCIS innan jag kryper under täcket.

Natinatt på er! :)
2009-09-29 @ 21:00:52 Leka Studerande Permalink


Kommentarer
Postat av: Rita

Va kul! Forskarnyfikenheten vaknar bums hos mej, så jag undrar inledningsvis HUR ni tänker definiera dehär tre grupperna?? Är det NI som bestämmer vem-som-tror-på-vilket-vis eller är de informanterna själva? Vilka är era kriterier för att vara "aktivt" eller "icke-aktivt" troende?

2009-10-01 @ 12:43:56
Postat av: Sofia

De lät nog jätte intressant! I en liknande kurs förra hösten gjorde jag å Anna ett arbete om Audi! Haha :)

2009-10-01 @ 19:32:40
URL: http://sofiahelena.blogg.se/
Postat av: Cindy

ååh, verkar ju skitaintressant! :) lycka tillää. Saknar dig.

2009-10-02 @ 05:19:20
URL: http://hondee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback