Kroatien <3

Kroatien då ja. Underbart! Vi befinner oss i en stad som heter Osijek som har omkring 100 000 invånare. Fantastiskt fin stad, iallafall det vi sett av den hittills, och det trots att mycket av staden blev förstörd i kriget i början av 90-talet (finns fortfarande kulhål kvar i nästan alla hus).

Vi hade sovmorgon i morse och sov till 11 ungefär. Efter frukosten for de flesta av oss ut och utforskade staden. Så fint och så skönt ställe! Ingen stress trots att det är en relativt stor stad. Shoppade en massa drickbart och en ny mascara och sen sökte vi upp en pastarestaurang där vi fick världens största och jättegoda matportioner!
Sen skyndade vi oss tillbaka för att hinna med bilen som åkte till poolen. Och vilken pool sen!! Eller... 5 pooler rättare sagt! Såna ställen borde man ha där hemma! Helt gratis att gå in på området och där fanns hur stora gräsmattor som helst (längs med ån/floden som rinner genom staden) och 5 stora fräscha pooler! LOVELY! Låg där på gräsmattan några timmar och blötte ner oss med jämna mellanrum när det blev för varmt.
När vi kom hem fick vi middag tillredd av Tomppi, Andreas och Emilia: tagliatelle och köttfärssås. Mums!
Efter det hann jag datanörda mig en stund innan vår infosamling, och efter det stack vi nästan hela gänget ut på stan och köpte glass på världens härligaste uteservering. Jag njuter SÅ när det är varmt och mörkt på samma gång! Det här är dessutom ett sån där stad som vaknar till liv på kvällen, folk sitter ute och umgås och uteserveringarna är fulla. Ljuvligt!!
Var ute hela gänget ett tag och sen tog jag en promenad med Emppu och satt nere vid ån. Så stilla och skönt!
Jag är helt förälskad i den här staden alltså! ;D
Imorgon skall vi träffa några lokala ungdomar och ha lite program tillsammans med dem och likadant på onsdag tror jag. Sedan torsdag, fredag och lördag blir det konserter för hela slanten! Äntligen, känns som om det var länge sedan sist!

Jag är så sjukt lycklig alltså!!


vår gata



Elin och Edith utanför vårt hus, ungdomcentret Zadarska 19 som drivs av en församling här i Osjiek och missionärer från Assemblies of God i USA


 
Elin och stadscentrumet... :P


tjejlunch :D


typ världens godaste sallad med rökt skinka och yoghurtdressing. 34 kruna= ca 5 €uro


2009-07-20 @ 23:55:27 Teamliv Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback