2008

Bloggtorka på sistone, jag vet... men ni kan få en lista! ;P

Vad gjorde du 2008 som du aldrig gjort förut?

förhoppningsvis en massa saker, men mest minnesvärt var nog sommarens 7-veckors evangelisationsteam i Europa, som medförde massvis med nya erfarenheter. Som att predika. På engelska. Eller ha konsert på en äng med kor som betar i bakgrunden. :D

Höll du några av dina nyårslöften?
tror inte jag hade några! inga seriösa iallafall :P

Fick några av dina vänner barn?
jepps :)

Dog någon i din närhet?
mmm.... :(

Vilka länder besökte du?
Sverige, (Danmark, Tyskland) Belgien, (Frankrike), Spanien, Polen (Lettland, Estland)

Vad skulle du vilja ha 2009 som du saknade 2008?

mera pengar (fast de e nu int så viktit), ett ordentligt jobb

Vilket datum från 2008 kommer du minnas, och varför?

hmmm...minns händelser känslor och människor, inte datum.

Vad var din största åstadkommelse?
flera småsaker som bevisar för mej själv att jag faktist är ganska modig :D

Vad var ditt största misslyckande?
kompromissade med mej själv för mycket

Har du varit sjuk eller skadat dig?
mmm, di menar ja har kronisk blindtarmsinflammation :P

Vart tog det mesta av dina pengar vägen?

jaadu, det undrar jag med... mycket for till europateamet men resten har bara försvunnit på något underligt sätt...:P

Bästa köpet?
tvättmaskin? ;D

Vilken låt kommer alltid att påminna dig om 2008?
Hillsong-Solution :D

Gjorde någon dig riktigt glad?
Jaaadå, så många, så många gånger! Det finns så många solstrålar i mitt liv! Jag blir så glad när jag ser er :D

Vad önskar du att du hade gjort mer av?
mera quality-time med människor! Hej, jag vill lära känna er! :P

Vad önskar du att du hade gjort mindre av?

slösat bort tid framför datorn.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
ingen aning, förhoppningsvis gladare. Känns nog som att jag bara blir gladare och gladare :)

Hur tillbringade du julen?
ätandes med familjen på dagarna och skrattandes med vänner på kvällarna och nätterna!

Hur firade du nyårsafton?
I Ekenäs på midvinterveckan, dansandes och med kramkalas med alla fantastiska vänner

Blev du kär under 2008?
jag är ytterst försiktig med att säga att jag är kär, men jaa... jag blev vel nog det.

Vilken var den bästa boken du läste?
ingen aning, minns aldrig vad jag läst! :P

Bästa filmen?
vet jag inte heller... har sett så många... många bra också men vet inte om jag sett nån som varit SÅÅÅ jättebra.

Favoritprogram på TV?
BONES SÅ KLART! :P

Största musikaliska upptäckten?
oj, MÅNGA! men Joshua Radin och Rosie Thomas e väl nog favoriterna tror jag.

Vad gjorde du på din födelsedag?
blev väckt av min syster som sjöng bää bää vita lamm och gav mej en vattenkokare :D var ute och gick i solen med syster. Åt glass med vänner.

Hur skulle du beskriva din stil 2008?

Julia.

Hur höll du dig från att bli galen?
det gjorde jag inte.

Vilken kändis/offentlig person beundrade du mest?
Hanna Sö-min stora idol! ;D

Vilken politisk fråga gjorde dig upprörd?

orka bli upprörd :P Fast joo, ibland borde jag nog skaffa mej åsikter om saker och ting :P

Vem saknade du?

Vänner jag inte träffade så ofta. Och vänner jag träffade men inte umgicks med ordentligt.

Vad fick dig att må bra?
Jesus, musiken, vännerna, familjen, skrivandet.

Vem var den bästa nya personen du träffade?
oj, dom är så många! alla fantastiska teamare man lärde känna under sommaren; vänner för livet! och sen alla underbara människor man träffat under hösten!! <3

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
ännu mer av Jesus.

Berätta om en värdefull läxa du lärde dig 2008.
Det här har jag ju vetat länge men det är som om det inte skulle fastna.... Men om man kompromissar för mycket med sig själv för andras skull har du till sist inget kvar att ge ut av och du blir bara ett skal av den du egentligen är. Och det vinner ingen på....  Det är en sak att leva för andra och ge ut av sig själv, det strävar jag verkligen efter... men om du börjar kompromissa med det som är DU, det du tror på och står för, då blir det farligt. Då tappar du till sist dig själv.
Stand for nothing and you fall for anything...
2009-01-07 @ 14:45:25 Livet Permalink


Kommentarer
Postat av: Lukke

Den där ":P" smilysen breve ordet blindtarmsinflammation tror jag beskriver dej ganska bra:D

2009-01-08 @ 16:11:49
Postat av: Johanna

najs:)

de va ju mycke smarta saker du kommit fram till om förra året=)

2009-01-08 @ 16:40:52
URL: http://johannamy.wordpress.com
Postat av: Maria

Jag gillar det där på slutet, stand for nothing and you fall for anything. wise :)

2009-01-12 @ 17:48:55
URL: http://heimkehren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback