Jo jag lever fortfarande.

Befinner mej för närvarande i Närpes. Är hemma och umgås med familjen.
Har storstädat också. Gått igenom sminkskåp, skrivbord och skrubbar i gamla rummet och kastat allt onödigt.
Har en låda på kallvinden -babylådan mamma fick när jag blev född- där mamma sparat alla mina gamla favoritleksaker och kläder och annat nostalgiskt så den lådan har fyllts på nu. Med min allra första sockermätare tillexempel. Den var STOR och det tog en minut innan man fick svaret. Den jag har idag tar 5 sekunder... :D Gamla tidningar som jag och Tove lagade när vi gick i femman fick också åka dit. Ett gammalt kompishalsband, gamla teckningar och kort jag gjorde åt mommo när jag var liten också (fick hem dem igen efter att hon dog).

Gårdagen var världens underligaste. Var på jätteskumt humör och var halvt gråtfärdig nästan hela dagen utan någon orsak.
Efter att ha suttit hemma och deppat och varit hos Jens och pratat med Antti och Andrea en stund for jag iallafall till Vippen där jag trots allt hade jättekul. Satt där och sjöng löövsongs för fullt med Ann, Kaj, Vippen och Antonia. :D You guys made my day! ;D Celine Dion och Whitney is the shit! ;D

För övrigt så mår jag sådär. Min sköta-om-min-diabetes-vecka pågår fortfarande. Tanken är att det skall bli mer som sköta-om-min-diabetes-liv istället för vecka... Eller, det är mer eller mindre livsnödvändigt att det blir så. Var till sjukhuset i måndags igen och vi kollade lite på mina provsvar och min diabetessköterska konstaterade helt enkelt att om jag fortsätter leva som jag gör nu lever jag knappast tills jag är 30... så det är inte direkt något att leka med... Inte så najs att ha en dödsdom hängande över sej... Så jag kan behöva er hjälp en aning... märker ni att jag slarvar (t.ex. äter utan att mäta mitt blodsocker eller ta insulin) så skrik på mej lite...:P
Än så länge går det bra med mina nya rutiner... men jag är rädd för vad som händer när jag börjar leva "aktivt" igen. Det går bra så länge jag är ensam och inte har så mycket program jag måste anpassa mej efter.. Men sen, när jag får fulla dagar igen, börjar jag glömma igen då??

I don't want to fall away from You
Gravity is pulling me on down
I don't want to fall away from You
Gravity is pulling me to the ground

I want to fly
Into the sky
Turn my back on this old world
Leave it all behind
This place is not my home
It's got nothing for me
Only leaves me with emptiness
And tears in my eyes

Shawn McDonald-Gravity


2009-02-15 @ 15:46:12 Livet Permalink


Kommentarer
Postat av: Sandra

Men vet du va... Diabetessköterskan här i Vasa e jättekonstig!! Hon dumförklarade ju mej nästan när jag var dit första gången. Och frågade jag något så va ja helt dum i huvudet... Eller nä förresten, he va ju läkaren he :/ GO JULIA!!!

2009-02-15 @ 22:08:48
URL: http://mjaumuffins.blogg.se/
Postat av: Julia

aaa, de finns två här i vasa, å en av dom e jätteskum!! men hon den andra ha vari på barnpoli förr så ja ha haft henne sen ja va liten å henne kommer ja jättebra överens me å hon fattar hur ja funkar :P som tur e får ja oftast fara ti henne :) men läkarna däremot... usch! dom saknar social kompetens hela högen!! :P

2009-02-16 @ 15:34:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback