I WANT TO BE FREE, FREE TO DANCE AND FREE TO SING, FREE TO LIVE AND LEARN AND FREE OH, FREE TO BE ME

 

Klockan är halv sex och jag har precis tagit mig ur pyjamasen.

Har inte åstadkommit särskilt mycket idag. Har ätit julmat, läst min bok och sovit någon timme.

Mag-ontet bidrar förstås till min slöhet.

Resten av familjen är borta på något internationellt julmöte i Fila.

 

Nu funderar jag dock över om man ska försöka ta sig till stan ikväll och träffa folk eller om jag ska ta en lugn Närpeskväll ännu, innan jag far hem imorgon. En bil skulle jag också behöva tigga loss för att klara mig här i mellandagarna. Tänkte nämligen åka och köpa en soffa imorgon till exempel.

 

Random utdrag ur mina tankar :P

 

Det är förresten skönt att umgås med Närpes-människor ibland. Jag får vara mig själv. Nog för att jag alltid är det, men här får jag vara den där barnsliga, fjålliga Julia som alltid skrattar och jag får vara med i centrum fastän jag egentligen finns där för alla andras skull.

Den barnsliga Julia kommer sällan fram i Vasa. Men här finns vissa människor som lyckas exceptionellt med att få fram den sidan av mig. Och jag trivs då. Känner mig trygg.

 

Intresseklubben antecknar ;)

 

Lyssnar på Kouzin Bedlam som soundcheckar på JP inför ikväll.

-JA, det hörs bra in till oss! :P

2009-12-26 @ 16:40:25 Livet Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback