Teamlängtan

ÅÅÅÅH, JAG VILL IVÄG PÅ TEAM NUUUU! :D Blir så glad av att läsa om fjolåret! Allt tungt och jobbigt och allt fantastiskt roligt, spännande, utmanande och härligt! Ibland har jag skrivit ganska utförligt om våra dagar så jag ger er här en dag på team i Gijón:


"Ljuvligt. Njuter verkligen nu! :D Kan ta dagen från början. Åt frukost här hos vår mysiga tant i lyxlägenheten, chokladbakelser och vitt bröd med marmelad :P Och färskpressad apelsinjuice! Var otroligt skönt att få sova i en vanlig säng inatt! LYX i allra högsta grad med tanke på att jag är på team! :P

Sen klockan 12 kom pastorn som inte heller kan någon engelska och hämtade oss och körde oss till kyrkan. När vi alla hade samlats fick vi lunch; gott ris och köttbullar som såg råa ut men var hur goda som helst! Efter lunchen gick jag, Hanna, Emilia, Jonas och Lukke  och köpte cheescake-glass :D

Sen skulle vi till stranden och det blev super-omständigt när vi skulle hämta våra simgrejjer och det slutade med en bortslösad timme i bil och ganska dålig stämning och jag ville bara säga förlåt åt Jonas som hamna ti va kuski och fara runt med oss och och stå ut och jaa...
Men vi kom iallafall till stranden till sist och det var jätteskönt! Låg mest bara och solade med Julia och Becka. 6-tiden åkte vi tillbaka och jag fjållade med Hanna. Fri och frank :D

När vi kom tillbaka till kyrkan var där en massa spanska ungdomar så det blev presentation och sen bönemöte. Jag var nog jättetrött efteråt och skulle helst bara ha velat fara hem och sova så jag gick och gömde mig med Bianca och Hanna :P
Fick nån köttpaj till mat och sen for vi iväg till stranden med spanjorerna. Kändes jättetungt men jag är superglad att jag for, har haft en fantastisk kväll!
Några spelade fotboll och volleyboll men jag var bara barnslig. Och somrig! Jag bara njöt.
Det var lite folk på stranden och det var mörkt och varmt och vackert och varmt vatten. Satt och lekte i sanden, grävde ner folks fötter, kastade sand, mobbade folk och skrattade och hoppade. Sen skuttade jag runt i vattenbrynet och gick längs stranden och blötte ner mej och njöt och log :) Sommarflicka 5 år i allra högsta grad!
Det slutade med att jag och Jullan hoppade i vattnet och simmade i Atlanten i stora vågor. Jag i bikiniöverdel och leggings! :P Och det var så otroligt ljuvligt! Bara dendär simturen i mörkret och denhär kvällen har ju varit värd alla uppoffringar man gjort denhär sommaren! :)

Dagens citat förresten: De e no mot mina principer att äta chips men spanjorer e så snygga... -Hanna- "



Hittade vad jag skrivit sista riktiga teamdagen:

"Ligger sista natten på luftmadrassen. Bara en bilnatt kvar, sen hemma. Känns overkligt. Fattar det inte riktigt. Har dansat för sista gången, sjungit låtarna för sista gången, roadat för sista gången. Melankoli. Jag trivs med teamlivet!
Kollade film utomhus efter konserten ikväll. Facing the giants. Mys trots polsk dubbning :P
Och jag, Lukke, Jonas och Rasse roada som riktiga karar! ;P
Nu är det Rosie Thomas och sömn som gäller."
2009-04-27 @ 17:01:32 Teamliv Permalink


Kommentarer
Postat av: Bianca

Ååh, vilket sammanträffande! Jag hade oxå en riktig teamnostalgidag i dag, är sjuk så har roat mig med att läsa dina teamblogginlägg, titta på filmer och bilder och drömt mig tillbaka ... Är nog lite sotis på dig i sommar ... Glöm inte oss och SC08 bara :-)

2009-04-27 @ 21:19:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback