Stress

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAGH!!

Just nu känns allting väldigt kaotiskt! Har ingen aning om hur den närmaste framtiden kommer att se ut, inte imorgon, inte helgen, inte den kommande månaden... jaiks...:S

Jag ska försöka leva på 30 cent fram till 5 maj så det lutar mot att vara hemma i Närpes mycket. Imorgon måste jag dock till stan på finskaföreläsning (BLÄ) och hämta grejjer och fixa alltmöjligt och jag känner mig smått stressad eftersom jag borde åka med pappa men jag kommer inte hinna med allt jag borde medan han är i stan. Skulle helst ta mammas bil så jag kan vara så länge jag vill men den saknar bensin och jag saknar pengar. Sen vet jag inte om jag ska försöka ta mig till Åbo på torsdag eller om jag ska lämna hemma över valborg. Lutar mot hemma eftersom det troligtvis är billigare.... :/
Och jag har fortfarande inget jobb för maj :/ Det är det största problemet, för jag har ingen aning om hur jag ska finansiera min sommar.... :S

Dessutom blir jag småstressad av att vara hemma i Närpes. Jag sover så dåligt, har inga grejjer här och ingen privacy(och bor i gästrummet!). Jag äter ingen vettigt mat eftersom jag aldrig är hemma den tid det (nångång ibland) kokas något här i huset och jag har blivit för van/bortskämd med mina egna 5 variationer på frukost/lunch/mellanmål/middag/alltpåengång. Och jag har svårare för att komma mig iväg till simhallen, gymmet eller ut och springa här. Plus att det stressar mig att vara under uppsikt hela tiden, är så van med att komma och gå som jag vill utan att behöva förklara sig för någon.
Så varför är jag här? För att det är billigare att snylta på mammas och pappas mat än att försöka fylla sitt eget kylskåp med bara 30 cent och för att jag åtminstone hellre spenderar min valborg och första maj här, med Ika, Ann och Granö som planerna nu är, än med att göra ingenting i Vasa.

GHAAAAA!

Det är såna här gånger det är svårt. Att vara utan nån att prata med när man behöver ge utlopp för sina agressioner och som skrattar åt en och säger lugna ner dej bullen.
2009-04-28 @ 23:20:10 Livet Permalink


Kommentarer
Postat av: Ida

Lugna ner dig bullen. Herren fixar sånt som verkligen behöver fixas bara du låter Honom, o sånt som han int fixar e kanske sånt som int e av så stort värde i slutändan :). Han har hört och han ser. Bara lita på Honom. Kram!

2009-04-29 @ 14:27:17
URL: http://idaflin.blogg.se/
Postat av: Julia

Tack Ida! <3

2009-04-29 @ 18:09:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback