Julia 17 år

Jag har sparat alla mina tankar och funderingar sedan ettan i gymnasiet. På 4½ år har jag lyckats fylla 12 tjocka anteckningsböcker med skriverier. Och det är så sjukt intressant att läsa nu i efterhand. Hur jag tänkte och vad jag kämpade med när jag var 17 år... Och man ser hur man har ändrats och mognat under tiden. Och jag har nog skrivit mycket kloka saker. Vad det handlar om? Relationer, längtan och drömmar. Otroligt mycket längtan.

"Jag skulle säkert kunna skriva en massa ord som skulle beskriva ytan men det vill jag inte. Vill beskriva känslan, ångesten, besvikelsen, hoppet, ögonglittret, avundsjukan, föraktet, rädslan, kärleken, dubbelheten, längtan åt olika håll." 090905

"Jag tror det känns som för ett år sen. Usch vilken tillbakagång i utvecklingen. Kämpar fortfarande med samma saker, bara i lite nya former." 110905

"...och idag har jag till och med gjort matteläxan!! ...medan jag skolkade från finskalektionen :P" 120905

"Vad är lycka? Att vara Hans...Att kunna glädjas över livet oberoende av omständigheterna. Lycka kopplad till omständigheter är säkert lycka, men inte samma sak som den där djupa, äkta lyckan." 030905

"...och jag söker skönheten i allt jag ser hör tänker och känner
för jag vet att den alltid finns där
om man söker noga
och min själ längtar efter allt det vackra
men mest av allt längtar jag efter Dig

och jag vill aldrig släppa taget
för jag är livrädd för att falla
och jag vet att jag går under
utan Dig i mina andetag

egentligen betyder inget annat någonting
och jag förstår inte varför jag alltid springer ut i sanden
och stannar där tills allting rasar
och Du måste lyfta mig igen
för egentligen vill jag sjunga bara för Dig
och egentligen vill jag existera bara för Dig

det handlar inte om brist på mod, längtan eller styrka
det handlar om trygghet och att kunna förtrösta
och jag vet att jag vet att jag vet
men jag glömmer alltför ofta."
241005

"Ibland sku man bäre vill baad opp se sjölv!" 031105 (en ofta återkommande mening... :P)

"jag behöver någonting som går ännu djupare, bakom känslorna. Ännu renare, mer äkta."  081105

"Änglarna dansar barfota på golvet i mitt rum
i takt med dina sånger
som du aldrig slutar sjunga
och jag kämpar för att minnas.

Och jag riskerar mitt för ditt
önskar jag
för här betyder ingenting någonting
och tysta tankar kvävs av alltings betydelselöshet.

Men jag vet att du älskar mej
också när musiken tystnar
och skuggorna är det enda som dansar.

Och själen söker
... ropar, ler och skrattar när den finner.
men orden säger aldrig ens en tusendel
av vad hjärtat vill uttrycka
när det håller på att explodera av längtan efter Dig.

Och jag dansar i takt med dina hjärtslag
ibland, när jag får vara riktigt nära
och tystnaden fylls av kärlek.
du vet dom där gångerna
när längtan nästan blir
en verklighet"
091105

"Du är sångerna jag sjunger
och sanningen som håller mig stående.
Du är grunden jag faller tillbaka på
och min tillflykt i stormen."
161105

"Och krossa stolthethen! Varje dag! Gång på gång! Låt den aldrig ta överhanden!Låt mig hellre falla ibland än att jag blir stolt!" 161105

"Och x snurrar åpåå sådär abstrakt i hjärnan utan att riktigt sätta sig någonstans. Lika bra det." 191105

ha läst igenom en bok nu... ska ta mej iväg till gymmet innan jag börjar på med gårdagens disk och fortsätter återuppleva min gymnasietid :)
2009-04-21 @ 12:38:12 Permalink


Kommentarer
Postat av: Sofia

Alltså du skriver så fint! Lättläst men mycket talande.

2009-04-21 @ 18:58:15
URL: http://sofiahelena.blogg.se/
Postat av: Julia

Tack vännen! :) <3

2009-04-21 @ 19:01:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback