Severin i Sion

Music and singing. I love it, I wanna live it.

Kvällen var alldeles strålande. Blir alltid lika glad av att lyssna på Carl-Gustav Severin. Han är predikant och missionär från Sverige som har rest i över 60 olika länder(!). Han har bl.a. jobbat mycket i Ryssland och jag älskar att lyssna på hans historier. Hans bok "Ryssland stal våra hjärtan" är en av mina favoriter! Rekommenderas varmt!
Skrev ihop en liten sammanfattning av kvällen som troligtvis kommer upp på ungdomsbloggen inom kort.
Hans budskap kan dock sammanfattas med citatet "Du kan inte förändra hela världen, men du kan förändra världen för en människa!"

Nu har jag kokat ägg och ätit kalla makaroner. Ska fundera på lite diskussionsinlägg ännu innan det blir sängen.
Hoppas ni har haft en lika fin dag som jag!

/Jullan
2009-04-02 @ 22:25:57 Livet Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback