musikminnen

Låten i föregående inlägg (Third Day-Offering) är en av mina all time favoriter.
Men jag har ytterst svårt att lyssna på den utan att börja känna avsky för gurkor ;D Den är VÄLDIGT starkt sammankopplad med sommaren jag jobbade i växthus, så jag tänker mest på tjyvande, bladande och gurkplockande när jag hör den ;P
Och jag kommer så ihåg hur jag kände mig och hur jag mådde den sommaren och vad som var på gång just då.

Jag tycker det är jätteintressant att lyssna igenom gammal musik, det mesta har man lyssnat på under en speciell tidsperiod och när man sedan hör musiken igen kommer alla känslorna tillbaka. I´ts aaaaall coming baaack to meee... :D

Det är likadant nu när jag håller på och läser igenom mina anteckningar. Vissa saker vet jag exakt var i klassrummet och på vilken lektion jag suttit när jag skrivit, eller i vilken knut på golvet där hemma jag legat. Det har varit såna ögonblick som lämnat kvar någonstans :)

2009-04-22 @ 10:30:09 Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback