Igår var det vinter, idag höst igen.

Höststorm utanför fönstret.
Hade en våldsam fight med mitt paraply när jag var påväg till skolan, en timme försenad till vår grupparbetesträff... (så nu är paraplyt extremt handikappat och kommer förmodligen att hamna i en soptunna inom en snar framtid)
Som tur var blev vår metodikföreläsning inställd så vi spenderade eftermiddagen med att översätta det sista av vår omöjliga engelska text om privatiseringen av socialpolitiken och fick vårt litteraturkompendium klart. En sån glädje! :)

Igår fick jag min dejt med evelina.
Bakade julstjärnor och pratade skit och öste ur oss diverse agressioner över världens alla orättvisor.

Så var jag till FKF en sväng och övade med två tredjedelar av bandet inför Kids Action Night på fredag.
Huvud, axlar knä och tår, Bygg inte hus på en sandig strand, Vem e kungen i djungeln.. Barnsånger in my  <3 :D

Jag har kommit på några saker jag kunde behöva...sådär inför julen... :P
*en engelsk-svensk-engelsk ordbok (har jag saknat nu under vårt omöjliga översättningsprojekt....)
*en prenumeration på vasabladet (får pohjalainen nu under två månader men måst säja att ja int e så duktig på att läsa...finska nej tack...:/)
*en elvisp
*presentkort på massage!! sku vara den ultimata lyxen alltså!!

Ikväll blir det medarbetarträff hos Julia. Fasar redan för promenaden till vöråstan...:S Det kommer att bli blött...:/

På tal om dejter förresten.. nån som vill följa me som avec(kavaljer) på politivas julfest? :S Hohho, ja har ju redan trauma av dehär..... :P
2008-11-18 @ 14:51:37 Livet Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback