Thank you very many

Jadå. Idag e de söndag. Å ja bor i Vasa. Å de känns som om ja kan leva på riktit igen. Fylla min tid me "vettiga" saker.
Igår va en jobbig dag. Svårt. Men de va åxå en jätterolig dag. Int för att ja gapskratta jättemycke (fast de jord ja nog åxå) men för att ja jord trevliga saker me trevliga människor å ja trivdes :)

På fredan va ja i Sion på ungdomsmöte. De va najs. Träffa folk man int ha sitt på ett tag folk man nog ha sitt.
Sen for vi ut på torge me jesustälte en stund å ja prata me en finsk gubbe (okej, han prata me mej) om hans hund å hur man ska uppfostra hundvalpar. Sen blev jag trött å hanna blev trött så vi blev trötta tisammans å gick ti mej å åt tomat me kaviar å smörgåsar å salt å sen låg vi på en säng å grubbla över livet. Sen sov vi. De va en bra dag.

Igår. Var jag hanna och julia till juthbacka och studerade porslin och skrot och jag köpte två böcker och två gröna ljuskoppar att ha i mitt fönster i mitt gröna rum. Sen inträffade en storslagen händelse. Vi besökte gråssön. Och blev bjudna på god mat och gott sällskap hos familjen söderlund. Det var trevligt. Sen åkte vi hem. Jag var hemma och andades en halvtimme och sen gick jag och Hanna till Becka på en allmän sammankomst. Där fanns trevliga människor så vi satt runt matbordet och skrattade och åt och sen satt vi å spelade och sjöng tills klockan blev tie och grannen skulle sova. Så då for vi till mej istället. Och gjorde inget särskilt. Folk åkte hem och sova och jag jonas å solis satt i vardagsrummet å var ganska tysta å jonas spelade gitarr å sen var klockan nästan 3 å dom for också hem och jag läste en bok. sen blev det idag.
'
Idag har jag också läst. Mycket. Nu äter jag nudlar och om en stund ska jag till sion på söndagsgudstjänst.
That´s it.
Ifall nån va intresserad...:P

Livet e svårt. Å ja e extremt dukti på att trassla in mej... å ibland tar de sjukt.
Men i slutändan blir de nog vackert iallafall...de tror ja.
2008-08-24 @ 15:04:34 Livet Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback