Barcelona

Barcelona då. Resan dit från Gijón tog en hel (svettig) dag.
Matpaus i nån random spansk stad, had världens problem att hitta ett matställe men fick hjälp av två gamla snälla gubbar som försökt göra sej förstådda utan större framgångar :D


min inte alltför goda förrätt, samt två entusiastiska restaurangbesökare...:P


vägen och ena minibussen på väg till barcelona :D


mr. gps-master samt två fundersamma chaufförer

Framme i Barcelona var vi någon gång sent på kvällen, vi träffade vår kontaktperson Bernado och blev uppdelade i tre olika lägenheter. Flickorna delades upp i två, en grupp bodde hos någon familj medan de flesta av oss bodde i en liiiten fyrarummare som igentligen tillhörde en 85 årig gubbe. Vi var 8 flickor där, det var trångt, varmt och äckligt smutsigt. Och duschvattnet var iskallt. Jippii! :D Men bra mådde vi för det :D

De två första dagarna i Barcelona var vi helt lediga, vilket verkligen behövdes, de flesta av oss var helt slutkörda. Första dagen sov vi länge, undersökte området litet och sprang runt och letade en mataffär i evigheter. På kvällen åkte alla andra iväg till stranden men jag och Hanna Sö lämnade hemma i dubbelsängen och kollade två filmer, åt godis och vattenmelon och hade lite välbehövt tjejsnack :)

Dagen efteråt däremot begav vi oss in till centrum och letade upp shoppingcentret Mare magnum som hade massa trevliga butiker. Shoppade för första gången på hela resan riktigt ordentligt. Bla köpte jag tre jeanspar, två av dem för 10 € styck :) Flera toppar och tröjor också :) Blev riktigt glad när jag hittade så mycket fint och billigt :)
Dagen blev dock aningen lång för mej och jag spenderade en hel del tid med att ta knäppa bilder av mej själv(och några andra). De e alltid bra att vara lättroad :D






Tredje dagen i Barcelona körde programmet igång. Vi hade outreach i ett område som hette Gavá, där vi hade konserter både på förmiddagen och kvällen. På eftermiddagen var vi på församlingens något område där vi fick lunch vid världens längsta långbord och simmade i den lilla lilla polen och njöt av solen. En riktigt lyckad eftermiddag!




Följande dag var programmet likadant men vi var på ett annat ställe, dock fortfarande i Gavá.
Det var hett! Tack och lov fanns scenen under en tältduk så vi fick stå i skuggan.



eftermiddagen spenderades denna dag på stranden, simmandes i medelhavet. Ljuvligt!
Kvällen hade vi drama och dans i något halv-ghetto område där det fanns massa folk :)



Den kvällen var nog en av dom allra jobbigaste på hela teamet, alla var skittrötta, jag och flera andra mådde jättedåligt, vi hade fått dåligt med mat och jag hade haft problem med blodsockret hela dagen, var nära att spy efter en av danserna...
Men såna dagar finns också och gör att man uppskattar dom roliga och lätta dagarna ännu mer :) Barcelona var nog faktist den tyngsta veckan för mej skulle jag tro, men visst njöt jag för fulla muggar och hade kul som bara den för det!! :)


Dagen efter åkte vi till en församling i San Boi (tror jag) där vi först umgicks en del med ungdomarna där, sen gick vi ner till ett torg där vi drog dans och drama i hettan. Tror jag tidigare skrev om det åxå, det var absolut den hetaste dagen på hela resan och jag hade igen problem med blodsockret, var helt svag och utmattad. Var jättetrött hela dagen och hade grym huvudverk, men på kvällen hade vi igen konsert, tillsammans med massa lokala och det var riktigt kul! :)


trötta roadare samt Hanna ;D

efter konserten den kvällen, som för övrigt var den sista i Barcelona, åkte vi alla till mäcken å feeta :D

söndagen var vi med på Bernardos församlings söndagsmöte, där vi för övrigt träffade ett kristet norskt par som joinade vårt praiseparty :D Efteråt blev vi bjudna på mat hos en församlingsmedlem, och eftermiddagen tillbringades med packning och städning. 10-tiden på kvällen gav vi oss av mot Polen, en två dygns resa i minibuss.... :P
Mer om det senare...:D
2008-08-04 @ 00:14:11 Teamliv Permalink


Kommentarer
Postat av: callis

haha, tror aldri att ja vari piggare än på bilden :)

2008-08-05 @ 15:46:07
URL: http://drummerforgod.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback