I´m on fire when you´re near me

Jaha. Igår var det onsdag. Kom en timme för sent till skolan, försov mig "med flit", hade inte somnat före fyratiden på natten. Har sovit jättedåligt nu flera nätter i rad fast jag nog gått och sova relativt tidigt. Har så sjukt varmt i rummet när batteriet står på för fullt och det börjar vara varmt ute också...
Hade jättekul instrumentspelslektion. Spelade A whiter shade of pale, lady madonna och I´ve got you. 
Instrumentspelsgruppen är alltså jag på synth, jocki på tummor, leo och thomas på gitarr, och petter, vår lärare, på bas. Nästan roligaste lektionerna på hela veckan. 
Efter maten skulle vi ha teori men vi lyckades övertala Robban om att vi skulle ha bandspel istället, vi åker på turné efter första maj-helgen så vi behöver verkligen öva så mycket vi bara hinner.

På eftermiddagen traskade jag iväg till Kuula-institutet på inträdesprov. Fick sjunga en sång (killing me softly) och sen kollade dom mitt register lite med några uppsjungningsövningar. Det gick väl helt okej, åtminstone sången-bortsett från att evelina lyckades ringa precis mitt i -men jag har ingen aning om ifall jag slipper in eller inte. Vet ju inte hur stor konkurrens det är... Dom undrade också om jag inte var intresserad av att sjunga klasiskt...det har jag aldrig tidigare ens tänkt på. Säkert skulle det också vara intressant men det är ju nog rytm-musiken som är min grejj..Det är ju det jag vill göra och det jag kan ha nytta av. Men det verkade som om det skulle vara lättare att slippa in till klassiskt, mindre konkurrens säkert... Jag sa att jag nog säkert kunde prova på det också men att jag nog helst ville in till rytmmusik. 

Sen bar det iväg hem för att baka tårta. Det blev en chokladtårta och en jordgubbstårta. Småningom började folk droppa in en efter en och snart var lägenheten proppfull än en gång. Me like kalas! :D Vänner, skratt och god mat! :)
Det blev iaf inte alltför sent, de sista for kanske halv ett-tiden. Nu är allt som finns kvar disk, disk och åter disk! :DVi tömde nog alla skåp på allting tror jag!! Men jag tycker om att diska för det mesta...:)
Linnea lämnde hos oss över natten. Hade kunnat sitta och prata hur länge som helst om jag inte hade behövt upp till skolan. Men vi får fortsätta en annan gång :)

Nu har vi data/inspelningslära men jag kan inte göra nåt mer med mitt projekt innan jag spelat in ett nytt sångspår. Så jag slöar och ser upptagen ut :P Lyssnar på Switchfoot.You.On fire. Vackert. Meant to live.
Funderar vad ja ska välja för låt till nästa projekt.
Nåja, snart morgonsamling. Ajöss, folks! :P
2008-04-24 @ 08:47:17 Livet Permalink


Kommentarer
Postat av: lukke

publicerar du nåt av det du bandar in? e du me på mikseri.fi eller nåt?

2008-04-27 @ 20:04:41
Postat av: Julia

har inget som e helst klart än men de sku no va kul att lägga upp de nånstans sen... får se...:)

2008-04-27 @ 21:16:53
URL: http://ulu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback