Today is the day..

...när Julia har så tråkit så hon till sist skaffar sej en blogg :P Pratsjuk å uttråkad som ja e måst de ju va ett ganska bra botemedel :) Ja borde egentligen sitta å skriva ett arbete om Daniel (han i bibeln) som ja ska ha klart ti bibelkunskap imorgon men man hittar ju ingen information förutom själva händelserna i bibelboken! Så ja hamna här istället.

Okej, vanligt folk börjar kanske med att presentera sig när dom skriver sånt här...:) jag heter alltså julia, är 19 år gammal, bor för tillfället i vasa och går musiklinjen på FKF som ett väldit avslappnande mellanår (eftersom jag inte har den blekaste aning om vad jag skall göra med mitt liv ;D Men hej, de fixar sej! :D).

Mina dagar sir för tillfället ut såhär: stiger upp 30 min före skolan börjar (det blir senare och senare varje dag :P), gör mig klar, äter frukost, går ut genom dörren och över vägen och in ti skolan (lång skolväg du vet :)). Kommer till skolan ett par minuter efter att vi börjat (trots de e ja int sällan en av dom första i klassen som anländer, vi e int så bra på det här med lektionstider på musiklinjen :P) Sen har vi lektioner (sånt som bandspel, musikteori, musikhistoria, inspelningslära, harmonilära, artistens abc, bibelskunskap, multimedia, drama) fram till klockan tolv då vi får lunch (världens bästa mat här, ja kommer å va dubbelt så stor när dehär åre e slut! :P). Dom flesta dagar slutar min skoldag här, förutom måndagar då jag dessutom har vävning och a´cappella-övning och tisdagar när jag har piano- och sånglektion.  Efter lunchen går jag alltså vanligtvis hem, och eftersom mitt rum inte rymmer så mycket mer än världens största (och mjukaste) säng lägger jag mig på den och låtsas åtminstone till en början att jag skall läsa nån intressant bok eller göra nåt annat vettigt. Dock somnar jag oftast efter 15 min och sover vanligtvis tills min va-de-nu-heter-sambo-nånting-rumskompis Nicolina kommer hem :) sen tillbringar ja kvällarna på diverse olika sätt; måndagar körövning med Blessed Mess, tisdagar simhall (e de meningen de ska bli iaf :D) å annars far ja emellanåt ti min kära syster som bor på internat på brändö, lr tillbringar kvällarna i elins lägenhet tisammans me elin, malin å en massa filmer :) That´s my life folks! :P
Ibland e de slött men största delen av tiden trivs ja faktist väldit bra! :) ett mellanår ska int va hektiskt å ja tror de e väldit nyttit för mej att måsta konfronteras me mej själv en del åxå.. :)
å ja njuter av att få lära känna nya mänskor hela tiden! :)

men nu ska ja återgå till Daniel :P I´ll be back! :)
2007-10-09 @ 16:01:32 Livet Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback