CAN YOU FIX WHAT I KNOW I HAVE BROKEN? THERE`S A HOLE IN MY HEART WHERE I NEED YOU TO BE.

Vissa arbetsdagar är lite längre än andra. Idag har jag varit i jobb från kl 11 till 22.30. Men det går alldeles fint när man har ett omväxlande jobb. Idag har jag gjort allt från att shoppa saftkannor och klippa prydnadsbokstäver till att leka serveringspersonal och diska. Och så mina vanliga arbetsuppgifter där mellan varven förståss. Det roliga med såna här dagar är att det är så tillfredsställande med lite praktiska uppgifter mellan varven. Även om det blir långa dagar och fötterna är helt döda när man kommer hem, är det så kul när det känns och syns att man verkligen gjort något.
 
Kvällens program var Heartbeat, en samling vi har enkom för församlingens medlemmar. Riktigt lyckad kväll och jag blir så glad av alla fina människor jag har runt mej! Och jag gillar att få hjälpa till i köket! 
 
Ikväll var också första gången på flera veckor jag helt glömde bort att jag har diabetes. Åt på stående fot mellan serveringsturerna, och plockade i mig lite här och där när det fanns tid. Jag glömde förstås helt bort insulinet, vilket resulterade i ett äckligt högt värde när jag kom hem. Inte trevligt, men betydligt bättre än förr, när det skulle ha varit vardagsmat att ha ett värde på över 20. Nu var det något så speciellt att det fick komma med på bloggen.
 
 

FYI - Den andra bilden är snattad av Julia O. 
 
2012-09-06 @ 22:59:00 Diabetes Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback