2011 del 1

JANUARI:
(Foto: Daniela Streng)

I januari var jag i Filippinerna och firade min nyårsafton med att klättra upp på ett berg och sova under en glittrande stjärnhimmel. Lätt en av mina tio-i-topp upplevelser under året. Kom sedan hem till ett iskallt Finland och både kulturchocken och saknaden blev stor. Jag tog igen allt pluggande jag inte gjort under hösten och jobbade på dagis med världens finaste barn.

FEBRUARI:
I februari körde jag på i full speed. Jag slogs mot min årligen återkommande februaritrötthet, men njöt av livet. Jag fick vara med när Ida&Quacey gifte sig - ett av de absolut finaste bröllop jag varit på. Jag tog timeout i Åbo och så åkte jag till Israel med mamma, pappa och Felicia. Det var fint.

MARS:
I mars bestämde jag mig för att sluta stressa och följden av det beslutet blev att jag skjöt upp mitt kandidatskrivande. Det började bli ljusare på mornarna, dagarna blev längre och jag blev piggare. Jag njöt av mitt dagisjobb och vi var i full gång med EC-planeringen. Jag och Lina åkte iväg till Åbo en helg, vi hade möhippa för Elin i Jeppis och i Vasa festade vi loss på Ollis med bästa gänget. Vi hade 50-talstema på SFC och jag började lyssna på Claire Maguire.

APRIL:
(Foto: Tobias Sundman)

I april upptäckte jag Matthew Perryman Jones och åt medicin mot "tropisk sjukdom". Jag hade Emilia på besök och vi var med på Elin&Andreas genomfina bröllop. Vi övade, planerade och stressade inför EC och jag firade mina 23 år med fest i en överfull lägenhet. Jag hade stegring mest hela tiden och vi hade ett URBRA EC11.

MAJ:
I maj blev jag uppvaktad av världens sötaste lifeisar. Jag pluggade som en galning och jobbade på både dagis i stan och på plantskolan i Närpes. Det blev vår och jag blev småkär i allt som rörde sig. Vi hade vår traditionella life-picnic i Övermark centrum och jag tillbringade en superb helg på en villa i Larsmoskären. Finland vann hockey-VM och jag var slutkörd. Som tur var fick jag avsluta månaden med att åka till Spanien med Elin&Jessica, och jag såg mitt livs första hela fotbollsmatch: Champions League finalen Barca-Manu, på bigscreen vid triumfbågen tillsammans med några tiotusentals människor.

JUNI:
I Juni fortsatte jag jobba på plantskolan och jag åkte på en hel rad med studentfester. Det blev sommar på riktigt och jag tog årets första dopp en myggig kväll i Sundom. Jag pendlade mellan Vasa och Närpes och njöt av perfekta sommardagar. Vi tittade på soluppgången i Norrnäs och spenderade en perfekt helg med teamåterträff vid andra sjön i Nykarleby. Jag stressade en hel del och fungerade som eventmanager på en genomlyckad sommarkonferens.
2012-01-03 @ 14:59:53 Livet Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback