Här hemma ...

Här hemma doftar det målfärg och spår av renovering finns i varje hörn.
Jag trampade just i mammas nymålade tröskel. OJ.





Jag damsugar min luftmadrass och vädrar min sovsäck inför sommarens äventyr.





Men mest tar jag det lungt på min underbara systers säng i det som en gång var mitt rum. Helt klart det bästa rummet jag bott i hittills. Det har så passliga hörn att krypa in i och så passligt golv att sitta eller ligga på.





Det är också väldigt avslappnande att ligga och lyssna på en 13-årings tankar, funderingar och problem. Hon är bäst, min syster. Nuförtiden syr och designar hon också sina egna kläder när hon har tråkigt.



 
Nämde jag att hon är helt fantastisk?

Jag har också funderat ut vad jag ska köpa Hanna i 20-års present.

Men allra mest sjunger mitt hjärta glädjesånger. Lättnaden och glädjen är obeskrivlig.
Jag njuter och andas.
2009-05-18 @ 20:54:53 Andas Permalink


Kommentarer
Postat av: hanna

åh!hon e så söt din syster! hmm 20 års present.sounds crazy.

2009-05-18 @ 23:40:54
URL: http://skogsflickan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback