Enjoying life!

"The courageous do not live forever, but the timid never live at all"

"Have I not commanded you? Be strong and courageous. Do not be terrified;do not be discouraged, for the Lord your God will be with you wherever you go." (Josua 1:9)

Idag var jag i skolan 2 timmar. Sen gick jag och Jocki till mej, Jocki sov på soffan och jag läste. Sen fick jag på något underligt sätt förmiddagen att gå och klockan två åt jag blomkålssoppa. Förvånansvärt gott :P
Sen fick jag igen på något underligt vis en massa tid att gå och fyratiden gick jag och min mp3-spelare med Samuel Ljungbladh ut och gick den nu nästan "vanliga rundan längs stranden". Satte mig igen på stranden på tillbakavägen och bara njöt. Vågskvalp, solsken, fiskmåsar och värme. Våren är verkligen min favoritårstid. Sommaren är nog lite överskattad men våren är ju helt ljuvlig!! Medan jag satt där hann jag fundera en hel del; bl.a. att om jag skulle få en dotter nu skulle jag döpa henne till Ronja eller Tindra. Har aldrig tidigare haft några sånadär favoritnamn men nu kom jag plötsligt fram till att jag har det :P Och att jag verkligen vill bo längs strandgatan i höst!! Måst ju på riktigt vara det ljuvligaste området i hela Vasa. (Okej, int för att det finns så mycket som konkurrerar heller :P Jag tycker om Vasa men ärligt talat är det en ganska ful stad! :P)

Nu kom jag just in och funderar på hur jag skall spendera resten av kvällen. Eventuellt gå in till stan en sväng och handla. Kalastillbehör. Det blir alltså tårtkalas hos oss imorgonkväll från klockan åtta framåt :) Känn dig välkommen!! Har man annat program, som t.ex. cell som jag vet många har kan man först fara på cell å sen komma å äta tårta! :) Så ta me alla du känner och inte känner och kom! Strunt i presenterna, huvudsaken är att DU kommer!! :D (vill man absolut ta me nåt kan man ta något ätbart vi alla kan ha glädje av ;))
2008-04-22 @ 17:29:29 Bara Jag Permalink


Kommentarer
Postat av: Lukke

Jag såg en båt som hette Ronja men jag kommer inte ihåg var. Vet inte ens om det var en bild:D

2008-04-22 @ 21:53:29
Postat av: Irre

d e riktit treeevlit att bo vid strandgatan! :)

2008-04-23 @ 14:22:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback