VECKANS LOPPISFYND

En ynka euro för dessa fina salt- och pepparkar som jag blev lite förälskad i.
Och en ynka euro för den här gamla fina saken som inte ännu fått någon inneboende.
Underbart fina (och underhållande) damtidningar från tjugotalet för 90 cent styck. Och diverse annat fint man kan klippa i och pyssla med.
Som det här underbara gamla seriealbumet från femtiotalet som någon fått som "pris i svensk litteratur". Fyllt med teckningar på gamla fyllegubbar och jag fick det i princip gratis när jag köpte några andra böcker. En del sidor har redan blivit till en vimpel som nu pryder mitt köksfönster, men det finns många guldkorn kvar.
Den här söta tandemcykeln som var aningen rostig och kostade 50 cent. Blev som ny med lite emaljfärg (som jag köpte tolv små burkar av för två euro). Nu bor den på fönsterbrädet med mina nyinförskaffade krukväxter.
Och så böcker förstås. Försöker samla på mig Harry Potter-böckerna men är inte riktigt beredd att betala långt över tjugo euro för en bok jag redan läst många gånger om. Därför letar jag på loppis och har hittills hittat fem av sju böcker. Den här veckan utökade jag samlingen med Hemligheternas kammare och Fången från Azkaban för sex euro styck.
Och mera böcker. Linda Skugge, Jonas Gardell och Jens Lapidius. Man måste ju läsa lite svenska mellan varven också. Plus nån random fantasybok jag vill minnas att jag läst nåt om för hundra år sen. Sex euro för dessa fyra.
Varma och sköna Kuomastövlar som kostar närmare sextio euro i butiken. För sex euro är den här dagistanten varm och glad.
Och sist men inte minst, den här fina myströjan som jag inte orkade ta en ordentlig bild av. Precis rätt röd färg och för tre euro också precis rätt pris.
 
2015-01-25 @ 13:44:21 Livet Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback