DETTA ÄR INTE ETT BLOGGINLÄGG

Som ni säkert märkt är den här bloggen för tillfället stendöd. Har ingen aning om den någon gång kommer att återuppstå. Så nu kommer jag att använda den för att skriva ner min önskelista/boklista för mina familjemedlemmar så att jag får in alla länkar och viktiga saker på samma ställe.
 
 
BÖCKER JAG VILL HA
(och inte nödvändigtvis kommer att köpa själv inom den närmaste tiden)
 
Först grundläggande info: föredrar pocket framför inbundet och vill läsa på engelska så länge engelska är orginalspråket.
 
Nya versioner (som inte sidorna faller ut ur...) av The Lord of the Rings - alla tre böcker, gärna på engelska men svenska går också, i någon fin upplaga, tex. den här.
Silmarillion på engelska (pocket)
 
Den svenska inbundna upplagan av:
Harry Potter och Hemligheternas Kammare
Harry Potter och Fången från Azkaban
Harry Potter och Fenixorden
Harry Potter och Halvblodsprinsen
 
Den engelska pocketupplagan (denna version) av:
Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
Harry Potter and the Goblet of Fire
Harry Potter and the Order of the Phoenix
Harry Potter and the Half-Blood Prince
Harry Potter and the Deathly Hallows
 
Wheel of time 1-14 - Robert Jordan(/Brandon Sanderson)
 
The belgariad 1-5 - David Eddings
 
A song of Ice and Fire 1-5
 
Assassin´s Apprentice - Robin Hobb
Royal Assassin - Robin Hobb
Assassin´s Quest - Robin Hobb

Plus diverse "klassiker" i fina upplagor (men pocket/häftade förstås). Har inte så mycket alls så det mesta funkar (To Kill a Mockingbird, 1984, The Catcher in the Rye, The picture of Dorian Gray, Les Miserables, Anna Karenina, Lolita, The Handmaiden´s tale, Animal Farm, Sherlock Holmes, The Scarlet Letter, Little Women...blablabla... Dickens, Austen, Bronte osv.)
2014-11-28 @ 21:13:00 Livet Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback