I WAS THE GIRL WHO WAS ON FIRE, ONLY A BIRD COULD GET MUCH HIGHER.

 
En relativt vanlig dag i mitt liv just nu:
 
kl 8.20-10.00 2x45 min lektion på FKF
kl 10.00-12.00 EC-jobb i Sion
kl 12.15-14.00 Metodikföreläsning
kl 14.00-15.00 Graduhandledning
kl 16.00-22.30 Grilljobb
 
Och där emellan skriver jag min gradu. Som faktist ska vara färdig den här veckan. Så jo, vissa dagar äter jag min lunch först när jag kommer till jobbet klockan 16, andra dagar i bilen på väg mellan två ställen.
 
Exakt så här ser ju inte alla dagar ut förstås, men det här med att kombinera tre jobb, två kurser med regelbundna föreläsningar och avhandlingsskrivande har lärt mig en hel del om effektivitet. Jag är som bäst alltså gymnasielärare, huvudadministratör för en stor festival och flitig grilljobbare. Det är extremt tungt men också väldigt väldigt roligt. Det faktum att jag efter påsk är fri från alla  obligationer förutom grilljobbet gör allt så mycket lättare. Det som får mig att orka är när jag föreställer mig känslan av att - för första gången sedan mitt sista gymnasiesommarlov - få vara helt fri från skolarbete som borde göras. Att verkligen få vara ledig när man är ledig och inte ha dåligt samvete över saker man egentligen borde göra. So looking forward to that part. Och så föreställer jag mig med jämna mellanrum också känslan av att efter sex år av träiga studier få ha en tryckt magistersavhandling i handen, och ett fint magistersbetyg... Svävar nästan på moln bara jag tänker på det.
 
Nu gäller det bara att hitta intressant sysselsättning för sommaren. Och resten av livet...
2014-04-07 @ 21:00:00 Livet Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback