I`M FEELING ROOTLESS IN MY WANDERING MIND, TIME IS MOVING, IT`S MOVING.

 
Känner ett behov av att väga upp gårkvällens depressiva inlägg med nåt trevligare. För idag mår jag bra. Av många orsaker.
 
  • Hade en riktigt bra jobbkväll igår. Fick använda hjärnan och skriva ihop en åtgärdsplan, och satt och ojjade mig över livet som ett måndagsexemplar tillsammans med min ödessyster Johanna. Pensionärspoäng gånger många, men det hjälper att känna att man inte är ensam om att ha en kropp som gjort uppror mot en på snart alla sätt som är möjliga.
  • Skulle stiga upp klockan sju men vaknade halv två. Först kände jag mej som ett totalt misslyckande och sen kände jag mig ovanligt utvilad. Tror jag behövde det.
  • Har skrivit på gradun några timmar idag och precis skickat in tjugo sidor färdig text för nästa veckas mellanseminarium.
  • Har kokat ihop ekologisk deodorant av kokosolja, potatismjöl, matsoda och kanel och den fungerar bättre än allt annat jag använt förut.
  • Är ledig ikväll. Att få vara hemma och mysa när det är mörkt ute känns som en stor och sällan inträffande lyx nuförtiden. Oftast är jag hemma under de deprimerande gråa dagarna och jobbar på kvällarna.
  • Mumsar på min kycklingsoppa som är så fenomenalt god. Och jag blir glad över att jag börjat hitta inspiration att laga mat. Dessutom fyller jag kylskåpet med ekologiska matvaror och känner mig nyttigare än på länge. Prisma har det bästa utbudet kan jag ju meddela.
  • Ska tillbringa kvällen med att dippa äpplen och blomkol och se ikapp lite serier. Med tända ljus och tredubbla stickasockor.
2013-10-23 @ 18:22:33 Livet Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback